عنوان پایان‌نامه

بررسی ارتباط بین خود ارزیابی معلمان از دانش زبانی خود و نحوه عملکرد آنها در آزمون ،FCE با استفاده از تحلیل منطق فازی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ارتباط بین خود ارزیابی معلمان از دانش زبانی خود و نحوه عملکرد آنها در آزمون ،FCE با استفاده از تحلیل منطق فازی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 384;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67933
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    سمیه داوری
    استاد راهنما
    سیدمحمد علوی

    تحقیق حاضر با هدف بررسی و مقایسه خودارزیابی معلمان زبان انگلیسی از دانش زبانی خود و عملکرد آنها در ازمون FCE که با استفاده از منطق فازی بوده است به انجام رسید. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 86 معلم با تجربه و کم تجربه زبان انگلیسی بود که از 6 موسسه زبان انگلیسی در سطح شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شده بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعیین گردید. به منظور تجزیه و تحلیل پرسشنامه از آمار توصیفی جهت تعیین فراوانی، میانگین، مد، میانه و در صد فراوانی استفاده شد. جهت مقایسه نمره کسب شده معلمان در آزمون FCE و نمره پرسشنامه هر معلم، پرسشنامه ای با 7 طیف لیکرت طراحی شد. سپس با استفاده از اعداد فازی مثلثی، به هر کدام از جوابهای انتخاب شده توسط معلمان یک عدد اختصاص داده شد. اعداد به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه با استفاده از کرونباخ آلفا اندازه گیری شد r = 0.9)) و نتیجه نشان دهنده روایی بالای پرسشنامه بود. نتایج نشان داد که معلم ها قادر نیستتند به درستی دانش زبانی خود را ارزیابی کنند و عموما سطح دانش زبانی خود را بالاتر ارزیابی کرده اند. نمرات ازمون FCE نشان داد که خودارزیابی معلمان با نمره کسب شده توسط ایشان در آزمون هماهنگ نیست. یعنی نمره کسب شده درآزمون پایین تر از نمره کسب شده آنها در پرسشنامه خودارزیابی بود.
    Abstract
    The present study used fuzzy triangulation numbers for the analysis of 86 novice and experienced non-native EFL teachers’ self-assessment (SA) of their English language knowledge. Fuzzy triangulation number provided score for each item of the SA questionnaire. Such fuzzy scores were then compared to the teachers’ scores in FCE test. The items of the SA questionnaire were classified into two groups where group A measured the sociolinguistic knowledge and group B assessed the grammatical knowledge of the teachers. The teachers’ scores in the listening and reading sections of FCE test were compared to their Fuzzy sores as obtained from part A of SA questionnaire. The scores of writing and use of English section of FCE test were compared to the teacher’s fuzzy scores in part B of the SA questionnaire. The high reliability () of SA questionnaire indicates that it can be used as a reliable and valid of EFL teachers’ knowledge and ability. However, comparison of SA scores of experienced and novice teachers with their FCE score revealed that both groups tended to overestimate their language knowledge and ability which can point to their lack of ability in doing SA.