عنوان پایان‌نامه

مجموعه اقامتی و گردشگری با رویکرد رفتارشناسی مسافرین



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مجموعه اقامتی و گردشگری با رویکرد رفتارشناسی مسافرین" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی معماری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 333;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65623
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    شیما متوسل
    استاد راهنما
    علیرضا عینی فر

    در صنعت هتلداری به عنوان یکی از زیرساخت های مهم صنعت گردشگری ، کیفیت خدمات یکی از مهم ترین مباحث در رقابت پذیری بنگاه های خدماتی است . با توجه به معیارهای گردشگران در ارزیابی کیفیت مجموعه های اقامتی، می توان در تدوین استراتژی های بازاریابی هتل ها و نهایتاً تقویت وفاداری گردشگران به آنها، گام بزرگی برداشت . هدف هر هتل موفقی از ارائه خدمات ، کسب رضایت مشتریان است . هتل ها نیز همانند سایر فعالان اقتصادی به دنبال کسب سود هستند با این حال رضایت مشتریان مزایای زیادی را برای هتل ایجاد می نماید و سطوح بالاتر رضایت مشتریان، منجر به وفاداری بیشتر آنان می شود .هتل ها باید با آگاهی از انتظارات مشتریان خود و توجه به معیار های آنان ، کیفیت خدمات خود را ارتقا داده و رضایت مشتریان خود را جلب کنند. با بهره برداری از شیوه ی طراحی نوین آفوردانس می توان به مفهوم تازه ای از گردشگری دست یافت . هدف از به کاربردن آفوردانس و شاخه رفتارشناسی آن ، افزایش تعامل میان گردشگر ، محیط ، تکنولوژی های صنعت هتل داری و شکل دادن به نوعی روش شناسی طراحی مخاطب محور و تعاملی در این حوزه است. پروژه طراحی مجموعه اقامتی و گردشگری، به شیوه توصیفی- تحلیلی و با تکیه بر منطق استدلالی و در راستای کاربردی ساختن تفکرات ، تصورات و ارزشهایی که یک بینش از واقعیت طراحی را شکل می دهند، به وهله وجود گام نهاده است . این مجموعه در شهرستان لواسان از توابع استان تهران با چشم اندازی بی نظیر از دریاچه سد لتیان ، واقع شده است . در طراحی مجموعه سعی بر آن بوده است تا با استفاده از پتانسیل ها و قابلیت های موجود در سایت و همین طور توجه به حیطه رضایتمندی مشتریان و رفتارشناسی انتظارات آنها ، مکانی مناسب برای گردشگری و اقامت توریستی فراهم آید.
    Abstract
    In Hotel management as a very important basis of tourist Industry, quality of servises is one of most important aspects of competency in servise companies. By considering tourist's logic in rating hotels by their quality of servises we can have a great approach in hotel marketing and make more loyal customers.final goal of every hotel is to keep their customers happy.hotels like other players of economic world tend to increase their benefits but keeping customers happy has the same results so they try to have this option by knowing expectations and benches of their customers , increase the quality of their servises in order to attract more tourists . By using new mothod of affordance we can achive a brand new substance of tourism. The goal of using affordance and specially its behaviour branch is to increase the relation between tourist , inviroment and hotel industry . Our hotel project with definition and analyses tries to make taughts happen. This project is in LAVASAN , a city in TEHRAN province with a wonderful view of LATIAN lake , in designing this hotel we have tried to consider all of territoral potentials and all the abilities that’s we had there also it's been considered that what should be done that we have high levels of happiness and consents of customers and tourists by their expectations.