عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر انجمن برند رسانه های اجتماعی بر اعتماد و وفاداری برند در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی (مطالعه موردی: شرکت سینره)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65956
- تاریخ دفاع
- ۲۶ آذر ۱۳۹۳
- دانشجو
- فائزه رضائی
- استاد راهنما
- امیر خانلری
- چکیده
- هدف اساسی ازاانتخاب موضوع وانجام این تحقیق مشخص ساختن چگونگی تاثیرانجمن برندرسانه های اجتماعی بر اعتماد،وفاداری وارزش ویژه برند درصنعت لوازم آرایشی بهداشتی است که به عنوان نمونه انجمن برندشبکه اجتماعی فیسبوک شرکت سینره انتخاب شد. پژوهش حاضراز نوع توصیفی پیمایشی با هدف کاربردی می باشد. متغیرانجمن برند به عنوان متغیرمستقل،متغیر های رابطه(مشتری/محصول، مشتری/برند ،مشتری/شرکت ،مشتری/ دیگر مشتریان) و متغیرهای مربوط به ابعادارزش ویژه برند(اعتمادبرند،کیفیت درک شده،وفاداری برند،آگاهی/تداعی برند) متغیر میانجی ومتغیر ارزش ویژه برند به عنوان متغیر وابسته درنظر گرفته شده اند.به منظور آزمون فرضیه های تحقیق،داده های مورد نیاز ازطریق تکمیل پرسشنامه ی بسته 5گزینه ای لیکرت که توسط پست الکترونیک برای اعضای انجمن برند شرکت سینره ارسال شد جمع آوری شده است.جامعه آماری 308نفر ونمونه آماری که به صورت تصادفی ساده وطبق جدول مورگان تعیین شده 170نفر می باشد.تجزیه تحلیل داده ها به روش های آمار توصیفی واستنباطی وبانرم افزارهای اس پی اس اس18 ،لیزرل و وارپ پی ال اس3 انجام شده است. درنهایت فرضیه های تاثیر مثبت ومستقیم انجمن برند بر روابط ،تاثیررابطه مشتری/ دیگر مشتریان ومشتری/نام تجاری براعتماد، تاثیر مثبت اعتمادبرند بروفاداری برندوکیفیت درک شده وآگاهی/تداعی برند،تاثیرمثبت کیفیت درک شده بر وفاداری برند ودر نهایت متغیر های کیفیت درک شده،وفاداری برند، آگاهی/تداعی برند به عنوان پیش نیازهای ارزش ویژه برند مورد تایید قرارگرفت وفرضیه های رابطه مشتری/محصول و مشتری/شرکت بااعتماد برند،آگاهی/تداعی برند با کیفیت درک شده،اعتماد برند با ارزش ویژه برند ردشد.
- Abstract
- The purpose of this research is studing of the effect of brand community (on social media) on brand trust and brand loyalty in cosmetic industry . Brand community of Cinere cosmetic company on facebook is selected as a pilot to test the model.This research is descriptive- survey and quantitative with practical object.The brand community is cosidered as an independent variable, the customer’s relationship with product, brand, company, other customers and the components of brand equity(brand trust, perceived quality, brand loyalty, Brand awareness/ association) are considered as mediator variables and brand equity is considered as a dependent variable.In order to test hypotheses of the research, we collect data through emailing questionnaire for active members of brand community of Cinere on facebook.target population was 308 persons. The number of samples that determinded randomly with morgan's table was 170 persons. We used Spss 18.0 , Lisrel and Warp pls 3.0 for analysing of the data. Finally, the hypotheses of the positive effects of brand community on relationships, relationships of customer/other customer and customer/ brand relationship on brand trust, brand trust on brand loyalty and perceived quality and brand awareness/association,perceived quality on brand loyalty, perceived quality and brand loyalty and brand awareness/ association are confirmed as the components of brand equity.The hypotheses of the effect of relationships of customer with product and company on brand trust, brand awareness/association on perceived quality and brand trust on brand equity are rejected.