عنوان پایان‌نامه

: تاثیر خود کارآمدی بر اشتیاق کارآفرینانه در کارآفرینان نوپای صنایع غذایی مشهد



    دانشجو در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان ": تاثیر خود کارآمدی بر اشتیاق کارآفرینانه در کارآفرینان نوپای صنایع غذایی مشهد" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    کارآفرینی- توسعه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 585;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65607
    تاریخ دفاع
    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    افسانه باقری

    پیش از آنکه فرد اقدام به رفتار (عمل) کارآفرینانه نماید باید اشتیاق اقدام را داشته باشد. از طرفی میزان خود کارآمدی افراد در میزان اشتیاق و عمل آنها برای کارآفرینی تاثیر گذار است. افرادی که شناخت بهتری از توانایی های خود دارند به احتمال بیشتری دست به خطر و نوآوری می زنند. از این رو هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر خودکارآمدی بر اشتیاق کارآفرینانه در کارآفرینان نوپای صنایع غذایی مشهد است که روش تحقیق بصورت توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گرد آوری داده ها، پیمایشی است و از رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. همچنین روش نمونه گیری بصورت تصادفی طبقه ای است و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعیین شده است. تعداد ‎300 پرسشنامه در جامعه آماری توزیع شد که تعداد ‎254 عدد قابل ارزیابی بود. نتایج نشان می دهد بین خود کارآمدی و اشتیاق کارآفرینانه به میزان ‎0.38 ارتباط معنادار وجود دارد. همچنین بین خود کارآمدی و اشتیاق ابداعی و توسعه ای رابطه معنادار وجود دارد اما بین خود کارآمدی و اشتیاق تاسیسی ارتباط وجود نداشت. همچنین با توجه به نتایج بدست آمده با وجود متغیر سبک شناختی منطقی تاثیر خودکارآمدی بر اشتیاق ابداعی کمتر شده است اما همچنان این رابطه معنادار است. ارتباط بین خودکارآمدی و اشتیاق تاسیسی همچنان معنادار نیست. اما ارتباط بین خودکارآمدی و اشتیاق توسعه ای با وجود متغیر تعدیل گر سبک شناختی منطقی بیشتر شده است و با وجود متغیر تعدیل گر سبک شناختی شهودی میزان ارتباط بین خود کارآمدی و اشتیاق ابداعی بیشتر شده است. همچنین ارتباط بین خودکارآمدی و سبک تاسیسی در این مدل نیز معنادار نیست. در نهایت ارتباط بین خودکارآمدی و اشتیاق توسعه ای با وجود متغیر تعدیل گر سبک شناختی شهودی بیشتر شده است. واژه های کلیدی: خود کارآمدی، اشتیاق کارآفرینانه، سبک شناختی، صنایع غذایی
    Abstract
    Before an individual act to have entrepreneurship behavior, he/she should have appetite of action. On the other hand, self-efficiency of individuals is effective in their appetite and operation. The individuals who knows their ability better, act to risk and innovate more probably. Therefore, purpose of present research is to study effect of self-efficiency on entrepreneurship appetite in new entrepreneurs of Mashhad Food Industry and research method is descriptive-scaling and correlation type. This research is applied in terms of purpose and scaling in terms of data collecting and used approach of structural equations model finding. Also, sampling method is classified random and amount of sample has been determined by Morgan and Corgesy table. 300 questionnaires were distributed among statistical population of which 254 questionnaires were appreciable. Results show that there is significant relation of 0.38 between self-efficiency and entrepreneurship appetite. Also, there is significant relation between self-efficiency and developmental and innovative appetite but there isn't between self-efficiency and incorporation appetite. Considering to results, effect of self-efficiency on innovative appetite has become less by logical cognitive stylistics but this relation is significant. Relation between self-efficiency and incorporation appetite is not significant. But relation between self-efficiency and developmental appetite has become more by regulator variable of logical stylistics and relation between self-efficiency and innovative appetite has become more by regulator variable of intuitional stylistics. Also, there isn't significant relation between self-efficiency and incorporation appetite in this model. Finally, relation between self-efficiency and developmental appetite has become more by regulator variable of intuitional stylistics. Key words: self-efficiency, entrepreneurship appetite, stylistics, Food Industry