عنوان پایاننامه
بررسی اثر بخشی دوره های آموزشی ویژه مدیران میانی شرکت سایپا بر عملکرد سازمانی آنها در سال ۱۳۸۶
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 40672;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1414ع
- تاریخ دفاع
- ۰۸ بهمن ۱۳۸۷
- دانشجو
- ازاده قشقائی
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- تحقیق حاضر اثربخشی دوره های آموزشی ویژه مدیران میانی شرکت سایپا را بر عملکرد سازمانی آنها در سال 1386 مورد بررسی قرار می دهد . حجم نمونه این تحقیق 40 نفر از مدیران میانی آموزش دیده و 40 نفر از مدیران میانی آموزش ندیده است که بعلت محدودیت جامعه ، افراد برحسب سابقه کار ( بالای 5 سال ) و میزان تحصیلات ( لیسانس و فوق لیسانس ) و سن ( 45-40 ) به طور عمد در دو گروه جای گرفتند و برای صحت بیشتر یافته ها ، مدیران ارشد آنها و دو نفر از کارشناسان به طور تصادفی انتخاب شدند . طرح تحقیق روش علّی – مقایسه ای است زیرا این تحقیق بعد از برگزاری دوره ها انجام یافته و به بررسی رابطه علّی و معلولی بین عوامل پرداخته است . برای بررسی عملکرد افراد آموزش دیده ، از پرسشنامه محقق ساخته که براساس اهداف دوره ها تنظیم شده است ، استفاده شد . یافته ها نشان می دهد که مدیران میانی هر دو گروه عملکرد خود را در سطح بالاتری ارزیابی کرده اند ( دانسته اند ) ولی مدیران ارشد و کارشناسان در مورد بعضی از دوره ها و برخی عملکردها به مدیران میانی آموزش دیده سطحی بالاتر از متوسط را داده اند . درکل تصویری که مدیران میانی از عملکرد خود دارند و تصویری که مدیران ارشد و کارشناسان از آنها دارند در دوره هایی از جمله مدیریت تحول و مدیریت بحران همسو و در دوره ICDL ، نظر مدیران میانی با کارشناسان همسو است ولی خلاف نظر مدیران ارشد آنهاست . در مجموع ، مدیران میانی در هردو گروه خود را در حد بالایی از عملکرد دانسته اند و تفاوت زیادی بین دو گروه مشاهده نشد و این بعلت سوگیری افراد در جواب به سوالات می باشد و تفاوت میان دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده با مقایسه نظرات آنها با نظرات مدیران ارشد ( فرادستان ) و کارشناسان ( زیردستان ) بدست آمده است . واژه های کلیدی : اثربخشی آموزشی ، دوره های آموزشی ، عملکرد شغلی
- Abstract
- The present study investigates the influence of training course in mid managers on their organizational performance in SAIPA Company in 2008. There were studied 40 participants from trained mid managers and 40 participants from untrained participants. Due to limited universe we sorted the participants in two groups based on work experience (more than 5 years), education (Bachelor or Masrer degree), and age (40 – 45). We used Causal – comparison research design to investigate the influence of training courses. In order to examine the performance of trained participants, we made a questionnaire based on courses’ goals. The results suggest that mid managers from two study groups evaluate ownselves higher than average, but top managers and experts evaluated mid managers higher than average only in some of performances and courses. The perspectives that mid managers have from own performances were similar to top managers and experts’ perspectives in change management and critical management’ training courses. In ICDL course, mid managers agreed with experts but not with top managers. In sum, mid managers evaluate ownselves in a high level of performance and there were not considerable significant and experts’.