عنوان پایان‌نامه

شناسایی تاثیر کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد شرکت فتاپ در شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی تاثیر کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد شرکت فتاپ در شهر تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66220;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 597
    تاریخ دفاع
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    کامبیز طالبی

    کارآفرینی استراتژیک، به‌عنوان یک عامل اثرگذار بر خروجی سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ در نظر گرفته می شود که می‌تواند رشد و ثروت یک سازمان را بهبود بخشد. امروزه بسیاری از سازمان‌های بزرگ،از کارآفرینی استراتژیک به‌عنوان روشی برای کسب مزیت رقابتی در بلندمدت، استفاده می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع، شناسایی تاثیر کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد مالی و غیرمالی در قالب یک پژوهش توصیفی- همبستگی در شرکت فناپ در شهر تهران مورد توجه قرار گرفت و چارچوب مفهومی با دو بعد کارآفرینی استراتژیک و عملکرد طراحی شد. پرسش‌نامه‌ی پژوهش به‌صورت تصادفی بین ‎70 نفر از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان در شرکت فناپ توزیع و در نهایت ‎60 پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. آزمون فرضیات تحقیق و مدل تحلیل مسیر آن براساس روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS2انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که فرهنگ کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه ، مدیریت استراتژیک منابع و به کارگیری خلاقیت و توسعه ی نوآوری بر عملکرد تأثیر می‌گذارد، اما ذهنیت کارآفرینانه، بر عملکرد در شرکت فناپ تأثیری ندارد. هر چند که در پایان مشخص شد به‌طور کلی کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد شرکت فناپ تأثیر معناداری دارد. واژه های کلیدی: کارآفرینی، مدیریت استراتژیک، کارآفرینی استراتژیک و عملکرد
    Abstract
    The strategic entrepreneurship was considered a factor which could affect the output of the small, medium and big organizations and improve the growth and wealth of an organization. Nowadays, large numbers of organizations exploit the strategic entrepreneurship as a procedure to achieve long-term competitive advantages. Thus, it is of great importance to identify the effect of the strategic entrepreneurship on the performance in a correlational research method in the Fanap Company in Tehran and design a conceptual model with the two elements of strategic entrepreneurship and performance. The research questionnaire was randomly distributed among 70 middle and senior managers and the experts in Fanapl Company of which 60 questionnaires were collected. The hypothesis testing and path analysis of research are carried out through the structural equation modeling method using the professional program, PLS2. The results showed that entrepreneurial culture, entrepreneurial leadership, managing resources strategically, and applying creativity and developing innovation all affect the performance positively but entrepreneurial mindset does not affect the performance in that Company.Finally it was concluded that, in general, strategic entrepreneurship has a significant relationship with the performance in Fanap Company. Keywords: entrepreneurship ,strategic management, strategic entrepreneurrship , performance.