عنوان پایان‌نامه

تأثیر گرایش به یادگیری بر عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط صنعت نشر استان تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تأثیر گرایش به یادگیری بر عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط صنعت نشر استان تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 646;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69204
    تاریخ دفاع
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    نوآوری به سازمان ها کمک می کند تا در بازارهای پویا به مقابله با تلاطم محیط خارجی بپردازند و به اهداف بلند مدت دست یابند. یکی از اصلی ترین آغازگران نوآوری، یادگیری است. هدف اصلی از پژوهش حاضر عبارتست از بررسی تاثیر گرایش به یادگیری بر عملکرد نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط صنعت نشر، و اینکه آیا مولفه های گرایش به یادگیری (تعهد به یادگیری، بینش مشترک، تفکر باز و اشتراک دانش درون سازمانی) می توانند نقش موثری در افزایش مولفه های عملکرد نوآوری (کارایی نوآوری محصول و اثربخشی نوآوری محصول) داشته باشند. بر این اساس، جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران موسسات انتشاراتی فعال در حوزه کتب آموزشی و دانشگاهی در استان تهران تشکیل می دهند. این تعداد شامل ‎428 نفر می باشد، که نمونه مورد مطالعه بر اساس روش حداقل مربعات جزئی، ‎100 نفر انتخاب و از این تعداد، ‎83 پرسشنامه معتبر جمع آوری شد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی- همبستگی است و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها نیز از مدل معادلات ساختاری (SEM) و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه می باشد که با طیف پنجگانه لیکرت، ابعاد گرایش به یادگیری و ابعاد عملکرد نوآوری محصول را می سنجد. برای بررسی روایی ابزار، از دو روش همگرا و افتراقی، و برای بررسی پایایی، از آلفای کرونباخ و ضریب گلدشتاین بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش رابطه تعهد به یادگیری، تفکر باز و اشتراک دانش درون سازمانی را با عملکرد نوآوری محصول تایید و رابطه بینش مشترک را با عملکرد نوآوری محصول رد کرد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تفکر باز، بیشترین تاثیر و تعهد به یادگیری کمترین تاثیر را بر عملکرد نوآوری محصول دارد. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که گرایش به یادگیری رابطه مثبت و معناداری با عملکرد نوآوری در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت نشر استان تهران دارد. کلید واژه ها: گرایش به یادگیری، عملکرد نوآوری، کسب و کارهای کوچک و متوسط، صنعت نشر
    Abstract
    Innovation helps organizations achieve their long term goals. Learning is one of the main initiators of innovation. The main objective of this study is to the effect of learning orientation on innovation performance of SMEs in the publishing industry, and whether dimensions of learning orientation (commitment to learning, shared vision, open-mindedness, intra-organizational knowledge sharing) to have an important role in increasing the dimensions of innovation performance (product innovation efficiency, product innovation efficacy). On this basis, target population consists of all managers of publishing houses in the field of educational and academic books are in Tehran. This number includes 428 persons. Sampling was performed according to the method of partial least squares. Using this method, 100 subjects were selected. Of these, 83 valid questionnaires were collected. The research method is Functional and descriptive - correlational. For data analysis, structural equation modeling and PLS software used. The data gathering tool is a questionnaire. This questionnaire using Likert scale, measures of dimensions of learning orientation and production innovation performance. To check the validity, convergent and discriminant method, and to assess reliability, Cronbach's alpha and coefficient Goldstein is used. The results of this study confirmed relationship commitment to learning, open-mindedness and intra-organizational knowledge sharing with product innovation performance, and Rejected relationship shared vision with product innovation performance. The results show that open-mindedness has the greatest impact, and Commitment to learning has the least impact on product innovation performance. In general it can be concluded that learning orientation to be positive and significant relationship with innovation performance of small and medium-sized businesses in the publishing industry of Tehran province. Keyword: learning orientation, innovation performance, small and medium-sized businesses, publishing industry