عنوان پایاننامه
ارزیابی میزان آمادگی شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- MBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68167;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 639
- تاریخ دفاع
- ۲۶ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- سمیه اولادکاظمی
- استاد راهنما
- بهروز زارعی کرگ آباد
- چکیده
- حضور در بازارهای بینالمللی بیشک میتواند زمینهساز توسعه شرکتها، کارآفرینی و اشتغالزایی بیشتر در کشور گردد. اما باید توجه داشت برای حضور موفق شرکتها نیازمند رسیدن به آمادگی در فاز قبل از بین المللی شدن هستند. آمادگی نیز علاقه و آماده بودن شرکت برای انجام فعالیتهای بین المللی توصیف شده است. لذا این پژوهش با رویکردی کیفی، با انجام مصاحبه و گردآوری داده ها و تحلیل آنها با استفاده از کد گذاری باز ومحوری فرایند آمادگی برای فعالیتهای بین المللی شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران از شرکتهای فعال در حوزه فناوریهای سطح بالا را، شناسایی نمود و با توجه به اینکه در مجموع شرایط زمینه ای، محیطی به صورت مانع ظاهر شده و شرایط علی که محرکها بودند را تحت تاثیر خود قرار داده و فعالیتها و راهبردها نیز به طور کامل در راستای صادرات شکل نگرفته بود سطح آمادگی این شرکت، پایین ارزیابی شد. در ادامه این تحقیق با استفاده ازماتریس تصمیمگیری برای صادرات تان وهمکاران (2007)، به این نتیجه رسید که شرکت نوع D است که هم در سطح پایینی از آمادگی قرار دارد و هم از آنجا که تاکنون منابعی را به صادرات اختصاص نداده بی علاقه به صادرات است. لذا برای این شرکت با وضعیت کنونی سودی از صادرات حاصل نخواهد شد. راهکارهای بهبود برای شرکت برای از میان برداشتن موانع قابل کنترل و راهکارهای عملیاتی برای صادرات در حوزه های مختلف مانند محصول، نحوه برند سازی و.. ارائه شد. واژگان کلیدی: آمادگی بین المللی شدن، فاز قبل از بین المللی شدن، صادرات، رویکردی کیفی، مطالعه موردی
- Abstract
- Presence in international markets undoubtedly could underlie the company's development, entrepreneurship and job creation in the country. But the readiness in pre-internationalization phase is critical for company success. Readiness is defined company propensity and preparedness for international activities. The present research has performed data collection by interviews and Data analysis has been done using open and axial coding. The process of the Company international readiness has been identified. As a conclusion the readiness level of the company is evaluated low because of environmental and textural conditions as barriers. These barriers have affected the casual conditions as motivators. In this study evaluated company as D type by Tan et al. (2007) decision making matrix and The Company has low level of readiness and isn t reluctant to export because of no resource allocation. So the company doesn t take any benefit from export activities. The improvement solutions have been presented for barriers elimination and operation solutions for export in different areas such as product, brand making methods and etc. Keywords: International Readiness, Pre-internationalization Phase, Export, Qualitative Approach, Case Study