عنوان پایاننامه
نمای نقطه دید غیر انسان وجمادات
- رشته تحصیلی
- سینما
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66456
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- زهره سام بند
- استاد راهنما
- احمد الستی
- چکیده
- چکیده در این نوشتار اهمیت بررسی ماهیتی"نقطه دید" در ارتباط با ایجاد جایگزینی نقطه دید اشیاء بیجان و غیرانسان با نقطه دید انسان با رویکرد به نظریات ادوارد برانیگان در حوزه "نقطه دید" مورد بررسی و پژوهش قرار خواهد گرفت. این توانایی دوربین سینما است که میتواند دید اشیاء بیجان و غیرانسان را جایگزین دید انسانی کند. یکیشدن در اینجا یک نگرش نیست، بلکه فرایند شکلگیری و تغییر مجدد هویت یک شیء در مقایسه با فرد یا در برابر آن است. این پایاننامه در نظر دارد تا جانبخشی به اشیاء و غیرانسان توسط دوربین سینما را در تعدادی فیلم انتخابی مورد بررسی قرار دهد.
- Abstract
- Abstract In this Work, the notion of “Point of view” is studied in relation with the exchange of the point of view on the part of non-living creatures in comparison with that of the human being within Edward Branigan ?s theory. It is the ability of Film camera which makes it possible to replace the human point of view with a non-human one. Here, there is no attitude of unification, but the process of reformation and changing the identity of an object, in comparison to the human beings before it. This thesis aims to consider the process of personification by the film camera in a selected set of films. Keywords: Cinema. Point of view shot. Identification, Subjective, Objective