عنوان پایان‌نامه

قطعه برای عود و ارکستر



    دانشجو در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "قطعه برای عود و ارکستر" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آهنگسازی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 10999;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72250;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 10999;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72250
    تاریخ دفاع
    ۲۷ مهر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    هومان اسعدی

    این پایان‌نامه شامل دو قطعه است. یک قطعه برای عود و ارکستر و یک قطعه برای کوئینتت پیانو در فرم سُنات. قطعه برای عود و ارکستر با الهام از موسیقی ایرانی نوشته شده است. با توجه به جستجوی نگارنده تا به حال در ایران اثری برای عود و ارکستر سمفونیک نوشته نشده و تنها آثاری محدود به صورت کلاسیک در حوزه‌ی موسیقی ترکی-عربی وجود دارد. از این‌رو ضرورت و لزوم چنین تجربه‌ای در ایران و مخصوصا در حیطه‌ی موسیقی ایرانی تبدیل به انگیزه‌ای برای نوشتن این قطعه شد. قطعه برای کوئینتت پیانو یک اثر تنال است و در فرم سُنات نوشته شده است. بخش نظری این پایان‌نامه شامل دو فصل است : فصل اول قطعه برای عود و ارکستر و فصل دوم قطعه برای کوئینتت پیانو. هر فصل شامل توضیحات فنی در مورد آثار مذکور است. در فصل اول جنبه‌هایی از آنالیز چون فرم، هارمونی و ارکستراسیون مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در فصل دوم فرم اثر تحلیل شده است.
    Abstract
    This thesis includes two pieces of music, a piece for Oud and Orchestra and a piece for Piano Quintet in Sonata Form. The first piece was written by inspiration from Persian Traditional Music. According to composer's research in Iran there is no other piece written for Oud and Symphonic Orchestra so far and there are only few works in Turkish-Arabic music literature. Therefore the necessity of such experiences in Iran and specifically concerning Persian Traditional Music became a motive to write down such a piece. The second piece is a tonal work composed for Piano Quintet in Sonata Form. The analytical part of this thesis comprises two chapters containing technical explanations about the two pieces mentioned above. In the first chapter different aspects of analysis like Form, Harmony and Orchestration is explained and in the second chapter the Form of the piece has been analyzed. Key words: Oud, Orchestration, Piano, Harmony, Tonal, Sonata, Quintet