عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیرگذاری تبلیغاتی و رتبه بندی آنها از دید مشتریان (مطالعه موردی تبلیغات خدمات آموزشی الکترونیکی پورتال موسسه آموزش عالی ماهان




    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66554
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    تبلیغات را می‌توان یکی از ابزارهای بسیار مهم بازاریابی دانست که امروزه اکثر سازمان‌ها بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف انواع تبلیغات می‌کنند. با توجه به اهمیت بخش تبلیغات در سازمان‌ها و هزینه ای که این بخش بر سازمآن‌ها تحمیل می‌کند، ارزیابی اثربخشی تبلیغات امری بسیار مهم برای سازمان‌ها می‌باشد. با توجه به شرایط موجود در کشور و استقبال جامعه از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، رقابتی بسیار چشمگیری بین موسسات آموزشی ایجاد شده است که این موضوع باعث گردیده این موسسات مبالغ بسیار زیادی را صرف تبلیغات در رسانه های مختلف کنند. در سال‌های اخیر مؤسسات آموزشی جهت پوشش قرار دادن تمامی مشتریان بالقوه در سطح کشور، اقدام به راه اندازی پورتال های آموزشی الکترونیکی کرده اند و سرمایه گذاری کلانی در این بخش صورت گرفته است. با توجه به اهمیت و کاربردی بودن این موضوع، در این پژوهش به بررسی تاثیرگذاری رسانه های تبلیغاتی و رتبه بندی آن‌ها از دید مشتریان خدمات الکترونیکی موسسه آموزشی عالی آزاد ماهان پرداخته شده است. در این پژوهش از مدل آیدا که یکی از معتبرترین مدل ها در این زمینه می‌باشد استفاده گردیده است. این مدل از چهار مرحله جلب توجه، ایجاد علاقه، تحریک تمایل و سوق دادن به خرید تشکیل شده است. شش فرضیه برای آزمون مدل تحقیق در نظر گرفته شده است. تعداد 500 پرسشنامه، پس از تأیید پایایی با استفاده از روش پایایی مرکب به وسیله آلفای کرونباخ و اعتبار روایی از طریق تحلیل عاملی تابیدی و همچنین میانگین واریانس استخراج شده به ترتیب در قالب روایی سازه و روایی تشخیصی یا اعتبار افتراقی، بین مشتریان خدمات الکترونیکی پورتال ماهان که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب‌شده بودند، توزیع گردید. جهت تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از آزمون‌های تحلیل واریانس، فریدمن، برازش مدل ساختاری (مدل تحلیل مسیر)، تحلیل عاملی تابیدی، مدل معادلات ساختاری استفاده شد.پس از انجام آزمون ها تمامی فرضیات پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت نیز با توجه با نتایج اصلی و فرعی به دست آمده از تحلیل داده پیشنهاداتی از سوی پژوهشگر جهت افزایش اثربخشی تبلیغات به موسسه آموزشی ماهان ارئه گردید.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد