عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر ساده گرایی و سبک های مختلف زندگی بر نیات خرید برند لوکس (مطالعه صنعت پوشاک)



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر ساده گرایی و سبک های مختلف زندگی بر نیات خرید برند لوکس (مطالعه صنعت پوشاک)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79078;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79078
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    پونه مظهری
    استاد راهنما
    محمدرحیم اسفیدانی

    اخیرا بحث در مورد جامعه ی مصرف کننده بدل به بحثی داغ و متداول شده است. به این صورت که تأکید بر برندهای لوکس در بازارهای نوظهور در حال افزایش می باشد . امروزه می توان گفت که رفتار مصرف کننده تغییر کرده است ، چرا که او دیگر فقط به دنبال برآورده کردن نیازهای خود نیست و در پی چیزی بیشتر از کالاها و خدمات است. شهروند امروزی سعی دارد تا هویت خود را از طریق مصرف کالا و خدمات مختلف بدست آورد. امروزه شیوه ی زندگی غربی به الگویی برای جوامع دیگر تبدیل شده است. فرد در جوامع سنتی همانند ایران سعی دارد تا با مصرف هویت جدیدی برای خود تعریف کرده ، خود را از فرهنگ سنتی جدا کند و جزئی از فرهنگ جهانی بداند. با توجه به افزایش هزینه لباس در چند سال اخیر ، جهانی شدن صنعت پوشاک و داشتن محیطی غیر قابل پیش بینی، این صنعت را انتخاب کردیم و با بررسی مدلی در این پژوهش به بررسی تأثیر ساده گرایی برسبک های زندگی افراد در شهر تهران، بررسی اثرگذاری سبک زندگی ریسک کنندگان، تجربه کنندگان و سنت گراها بر نیات خرید برندهای لوکس در شهر تهران پرداختیم. بدین منظور از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کرده و در مرحله اول 40 پرسشنامه حاوی 54 سوال توزیع شد. سپس با حذف سوالات دارای پایایی پایین تر، در مرحله دوم 545 پرسشنامه حاوی 44 سوال توزیع و نتایج جمع آوری شدند و در نهایت با تلفیق یافته های پژوهش و انجام تحلیل های مربوطه، رابطه میان ساده گرایی، انواع سبک زندگی و نیات خرید برند لوکس بررسی گشت.
    Abstract
    Recent discussion about consumer society, has become a hot debate and the emphasis on luxury brands in newfound markets is rising. Today we can say that consumer behavior has changed, because he's not just looking to meet their needs and wants somthing more than goods and services. Today's citizens is trying to gain his identity through the consumption of various goods and services and the Western lifestyle has become a model for other communities. People in traditional societies such as Iran tries to define a new identity for themselves by consumption, separate from the traditional culture and become a part of the world culture. Due to the increasing cost of clothing in recent years, globalization in clothing industry and the unpredictable environment, this industry has been chosen and we study the influence of risktakers, experiencers and traditionalists on buy intentions of luxury brands in Tehran. For this purpose, we used 40 self-made questionnaires each containing 54 questions in the first step. In the next step by omitting some questions, 545 questionnaires have distributed and the result were collected. Finally, by combining research findings and corresponding analysis, the relationship between the simple life, 3 kind of lifestyles and luxury brand buying intentions were studied. Key Words: lifestyle, simple life, luxury brand, buying intention