عنوان پایان‌نامه

بررسی تعیین کننده های استراتژی قیمت گذاری نفوذی و پرمایه برای محصولات جدید در صنعت مواد غذایی



    دانشجو در تاریخ ۰۶ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تعیین کننده های استراتژی قیمت گذاری نفوذی و پرمایه برای محصولات جدید در صنعت مواد غذایی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73896
    تاریخ دفاع
    ۰۶ مهر ۱۳۹۳
    دانشجو
    زهرا ساران
    استاد راهنما
    محسن نظری

    هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر موفقیت استراتژی قیمت گذاری نفوذی یا پرمایه برای محصولات جدید در صنعت مواد غذایی استان خوزستان تاثیر گذار است. برای این منظور از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. همچنین در این مطالعه عوامل موثر بر انتخاب استراتژی قیمت گذاری نفوذی و یا پرمایه توسط واحدهای تولید کننده مواد غذایی در استان با استفاده از رگرسیون لوجستیک شناسایی شد. گفتنی است که ابزار گردآوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق، پرسشنامه است که برای اندازه گیری و سنجش متغیرهای کیفی از طیف لیکرت پنج گزینه‌ای استفاده شد. در مجموع 77 پرسشنامه در سطح واحدهای تولید کننده لبنیات، بیسکویت، ماکارونی، قند، نوشیدنیها، بسته بندی خرما و گوشت از طریق مصاحبه حضوری با مدیران واحدها در استان خوزستان تکمیل گردید. محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (73/0) پایایی پرسشنامه را تایید کرد. جهت بررسی اعتبار سازه‌ای و کشف و شناسایی متغیرهای پنهان از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید. قبل از اجرای تحلیل عاملی، به‌منظور انتخاب متغیرهای مناسب برای تحلیل عاملی، از آزمون KMO و بارتلت استفاده شد.
    Abstract
    The main purpose of this study is to identify the factors which are influencing on successful high pricing strategy or low pricing strategy for new products in food industries in Khuzestan province. For this Structural Equation Modeling has been used (SEM). Also logistic regression has been used to identify most affecting factors on choosing low pricing or high pricing strategy by food producing units in province. To collect the required data, a questioner conducted which measures qualitative variables using Likert scales. Overall 77 questioner completed by interviewing managers of producing units of dairy, biscuits, sugar, beverages, meat and date packaging. Cronbach’s alpha coefficients (0.73) approved the reliability of questioner. To assessing construct validity, detecting and identifying of latent variables, Factor analysis has been used. In order to choose appropriate variables for factor analysis, KMO and Bartlett test used before conducting factor analysis