عنوان پایان‌نامه

شناسایی میزان تاثیر بازار یابی کارآفرینانه برعملکرد کسب و کارهای کوچک ومتوسط



    دانشجو در تاریخ ۰۱ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی میزان تاثیر بازار یابی کارآفرینانه برعملکرد کسب و کارهای کوچک ومتوسط" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 215;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65093
    تاریخ دفاع
    ۰۱ مهر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    رضا محمدکاظمی

    امروزه مفهوم بازاریابی کارآفرینانه برای توصیف فرآیندهای بازار ویافتن فرصت های مختلف کسب وکار ها در شرایط متغیر بازار ، اغلب تحت شرایطی که منابع محدود است مورد استفاده قرار گرفته است. هدف این مطالعه، شناسایی میزان تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد کسب وکارهای کوچک ومتوسط است. ارتباطات فرض شده بین دو بعد بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد کسب وکارها با اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه به صورت رو در رو با مدیران چهل و شش شرکت لبنیات استان مازندران آزموده شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که ابعادپیشگامی،ریسک ، خلق ارزش،استفاده از فرصت ،نوآوری، فزونی مشتری، اهرم نمودن منابع در بازاریابی کارآفرینانه با عملکرد کسب وکار رابطه مثبت دارند. نتایج این تحقیق حاکی این مفهوم است که شرکت های لبنی استان مازندران هر چه بیش تر به مؤلفه های بازاریابی کارآفرینی در شرکت گرایش داشته باشند،می تواند تاثیر گذار بر شرکت های لبنی این استان داشته باشد و دستاوردهای مثبتی در عملکرد را در پی داشته باشد. در نهایت، محدودیت های مطالعه و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه خواهد شد.
    Abstract
    Nowadays, the concept of entrepreneurial marketing is often used to describe processes of market, and different opportunities in situations where resources are limited. The present study sought to identify the impact of the entrepreneurship marketing on the performance of small and medium businesses. The subjects of the study were 46 dairy company directors at Mazandaran province. Hypothesized relationship between the two dimensions of entrepreneurial marketing and performance of businesses were tested through the administration of questionnaire. The results of the analysis showed that the dimensions of proactiveness, risk-taking, value creation, using of opportunities, innovation, customer increase and leveraging the resources of entrepreneurial marketing, had a positive relationship with performance. Finally, limitations and suggestions for further research were presented.