عنوان پایان‌نامه

ارائه مدلی مفهومی جهت تبیین عوامل کلیدی موثر بر تصمیم خرید مشتریان بانکداری اینترنتی بانک ملت



    دانشجو در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه مدلی مفهومی جهت تبیین عوامل کلیدی موثر بر تصمیم خرید مشتریان بانکداری اینترنتی بانک ملت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41950
    تاریخ دفاع
    ۱۶ شهریور ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    علی دیواندری
    دانشجو
    احسان عابدی

    با افزایش رو به رشد اهمیت بانکداری اینترنتی و اقدامات مهمی که توسط بانک ها در خصوص ارائه خدمات بانکداری اینترنتی در کشور صورت گرفته است و همچنین با توجه به رشد تعداد استفاده کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی، برای بازاریابان بانک ها الزامی است که درک بهتری از کاربران و مشتریان بانکداری اینترنتی داشته باشند. به علاوه ضروری است که شیوه کسب اطلاعات و فرآیند تصمیم گیری خرید آنان نیز بهتر درک شود؛ تنها از طریق این درک است که بازاریابان قادر به توسعه استراتژی و تاکتیک هایی برای جذب و حفظ مشتریان خواهند بود. در دنیای کسب و کار الکترونیک عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر تصمیم خرید مشتریان بانکداری اینترنتی تاثیر گذارند. عواملی مانند کمبود امنیت در شبکه اینترنت، کم بودن اعتماد مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، کیفیت سایت و نحوه طراحی آن، به بی رغبتی مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی منجر می شوند. از سوی دیگر عواملی درونی مانند نگرش ها، عادت ها و ادراکات افراد از فرصت هایی که با استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی ممکن می گردد، تمایل افراد به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی و تصمیم خرید آنها را مورد تاثیر قرار می دهند. در پژوهش حاضر سعی شده است تا عوامل موثر بر تصمیم خرید مشتریان بانکداری اینترنتی بررسی گردند تا با کمک یافته های حاصل از این پژوهش در جهت استقبال هرچه بیشتر از این شیوه ارائه خدمات بانکداری و همسویی با روند جهانی دراین خصوص گام برداریم. برای جمع آوری داده های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیات تحقیق، از پرسشنامه الکترونیکی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه افرادی است که استفاده کننده خدمات اینترنتی بانک ها (در این تحقیق مطالعه موردی بانک ملت صورت گرفته است) می باشند و به منظور نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. نتایج حاصل از نحلیل داده ها نشان می دهد که با طراحی سیستم های ارائه دهنده خدمات بانکداری اینترنتی به صورتی ایمن و با امکان ارائه خدمات بدون خطا و قطعی به مشتریان، ارائه خدمات متنوع اینترنتی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص این خدمات، آموزش مشتریان در خصوص چگونگی استفاده از این خدمات و تلاش در راستای ایجاد نگرش مثبت در مشتریان از طریق طراحی بسته های تبلیغاتی مناسب، بانک ها می توانند به جایگاه متمایزی د
    Abstract
    Due to the increasing importance of Internet Banking and the critical actions taken by banks in order to offer Internet Banking services in Iran and also according to the increasing number of people using Internet Banking services, it is essential for bank marketers to understand Internet Banking customers better. Besides it is essential to comprehend the way they gather information and the process through which they decide to buy. Only through this comprehension the marketers are able to develop strategies and tactics to attract and sustain their customers. In E-Business world there are several factors influencing Internet Banking customer’s decisions. A variety of factors such as lack of security of internet network, lack of customer’s trust in Internet Banking services and website’s quality and design; have led to customer’s reluctance to use Internet Banking services. On the other hand, a range of internal factors such as individual’s attitudes ,habits and perceptions of possible opportunities through using Internet Banking services, impact on their wage and purchasing decision. In this study we have investigated the influential factors in purchasing decisions of Internet Banking customers in order to popularize this form of service offering in banking industry and accord with the universal trend. Several electronic questionnaires were applied for data gathering to investigate the research hypotheses. The statistical population of this research encompasses all the people who use Internet Banking services(a case study of Mellat bank in this study). Sampling was done through the simple randomized method. The results of the data analysis show that banks can achieve a more distinctive status in service offering through designing systems to offer secure and certain services with minimum errors; offering various internet based services; providing timely information related to these sort of services; educating customers on how to use them and trying to create a pos