عنوان پایان‌نامه

توانمند سازی روانشناختی معلمان پایه اول با کوچینگ آموزشی و اثر آن بر عملکرد شغلی در منطقه صیدون



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "توانمند سازی روانشناختی معلمان پایه اول با کوچینگ آموزشی و اثر آن بر عملکرد شغلی در منطقه صیدون" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65442;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2245
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محمد جوادی پور

    چکیده پژوهش حاضر با هدف توانمندسازی روانشناختی و بهبود عملکرد شغلی معلمان پایه اول ابتدایی در استان خوزستان، منطقه صیدون انجام شد. این پژوهش از نظر نوع، نیمه آزمایشی با پیش-آزمون و پس-آزمون و دارای گروه کنترل و به لحاظ هدف کاربردی می¬باشد. جامعه آماری بالغ بر چهل نفر و حجم نمونه که از افراد داوطلب و دردسترس استفاده نموده¬ایم 28 نفر (17 آقا و 11 خانم) می¬باشد. و به طور تصادف در دو گروه 14 نفره گواه و آزمایش قرار گرفتند. ابزار به کار رفته شامل پرسش¬نامه توانمندسازی-شناختی اسپریتزر با ضریب پایایی 81/0 وعملکرد شغلی پاترسون با ضریب پایایی 86/0 است.کوچینگ از طریق ارتباط با گروه آزمایش و ارائه بسته آموزشی حضوری و غیر حضوری به مدت سه ماه اعمال شد. تجزیه و تحلیل داده¬ها از طریق آمار توصیفی که شامل جدول میانگین و انحراف معیار و آماراستنباطی ، آزمون تی با کمک نرم افزار SPSS انجام شد. نتیجه پژوهش نشان داد میانگین توانمندسازی¬شناختی و ابعاد آن و عملکردشغلی در پس-آزمون گروه آزمایش تفاوت معناداری با پیش-آزمون داشته است. بنابراین کوچینگ سبب توانمدسازی¬شناختی و در نهایت ارتقاء عملکرد شغلی معلمان گردید. واژه های کلیدی: توانمندسازی¬شناختی- کوچینگ- عملکردشغلی
    Abstract
    Abstract This study aims to improve psychological empowerment and job performance of first-grade teachers in Khuzestan province, the region was Saydoon.This is semi experimental research h was pretest-posttest kind with control group.This research have practical aim. From 40 teacher’s first grade, 28 person (17men, 11women) as a sample have been selected based on volunteer’s sbjects. They divided randomly to one control group and experimental group. Data was collected through two questionare. Psychological empowerment spritzer, job performance Paterson (reliability coefficience 0.81, 0.86). Coaching through relationship with experimental group and presented a package of education during 3 month. Data analyze through descriptive statistics (mean, standard deviation) and inferential statistics, t- test by means of spss soft ware.reasearch results showed that the average of psychological empowerment and its dimensions and job performance in the post-test of experimental group was signifantly different from the post-test. So coaching because psychological empowerment and eventually job performancewas promoted. Key words Psychological empowerment, coaching, Job performance