عنوان پایان‌نامه

شناسایی فرایند برندسازی شخصی برای کارآفرینان



    دانشجو در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی فرایند برندسازی شخصی برای کارآفرینان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 653;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69214
    تاریخ دفاع
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    دانشجو
    صبا علی پور
    استاد راهنما
    امیر اخلاصی

    زمینه و هدف: پدیده برندسازی شخصی موضوعی نسبتا جدید در زمینه بازاریابی به شمار می رود که به یک بخش در حال رشد از آن تبدیل شده است. برندسازی شخصی که به عنوان ویژگی هایی تعریف می شود که فرد را از دیگران متمایز ساخته و سپس برای دستیابی به اهداف و افزودن ارزش به کار او مورد استفاده قرار می گیرد، به مهارتی مهم برای بقا تبدیل شده است و به طور گسترده توسط چهره های سرشناس در هنرمندان، افراد حرفه ای در ورزش و نیز تعداد رو به افزایشی از مدیران شرکت ها و سیاستمداران مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد به کارآفرینی روی آورده و سعی دارند تا از این طریق برای خود و دیگران ارزش‌آفرینی کنند و نیز با توجه به نرخ بالای شکست کسب و کارهای کوچک و متوسط در دو سال اول تاسیس، برندسازی شخصی می تواند به عاملی مهم برای کمک به موفقیت این گروه از افراد نیز تبدیل شود. با توجه به بررسی های اندکی که در ارتباط با این موضوع انجام شده در این پژوهش به دنبال شناسایی فرایند برندسازی شخصی به طور اختصاصی برای کارآفرینان می باشیم. روش کار: پژوهش از منظر هدف کاربردی بوده و در زمره پژوهش‌های کیفی قرار می‌گیرد و در آن از روش تحقیق روایتی کمک گرفته می شود. برای انجام این پژوهش با روش هدفمند کارآفرینان دارای برند شخصی موفق و فعال در صنایع مختلف شناسایی گشته و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته به جمع آوری داده ها پرداختیم، و این روند تا رسیدن اشباع نظری ادامه پیدا کرد، نقطه اشباع نظری در این پژوهش مصاحبه ‎7 بوده است، به همین علت حجم نمونه ما در انجام این پژوهش تا ‎2 مصاحبه بالاتر از نقطه اشباع نظری یعنی تا مصاحبه ‎9 بوده است. سپس با استفاده از روش کدگذاری باز و محوری به تجزیه و تحلیل داده ها پرداختیم تا در نهایت فرایند برندسازی شخصی برای کارآفرینان استخراج گشت. نتیجه‌گیری: فرایند شناسایی شده در پژوهش، فرایند برندسازی شخصی را در ‎6 بخش اصلی و ‎26 بخش فرعی قرار گرفت که عبارتند از: پدیده اصلی (تعریف هویت اصیل، انتخاب بازار بکر، اتخاذ شیوه متفاوت در انجام کار، انتشار، حفظ، تکامل)، شرایط علی (ویژگی های ذاتی شخص، محیط خانوادگی و الگوی نقش)، شرایط زمینه‌ای (گروه های اجتماعی، سیاستگذاری های دولت، فرهنگ جمع‌گرا)، شرایط مداخله‌گر (قوانین و مقررات، شرایط سیاسی و دولت حاکم، ساختارها و هنجارهای اجتماعی)، راهبردها (بکارگیری ابزارهای مناسب برای تصویرسازی از خود، شبکه‌سازی اجتماعی، کسب تخصص، ابراز هویت تعریف‌شده در رفتار، انتقال مسئولیت اجتماعی)، پیامدها (افزایش مشتریان، افزایش اعتبار فرد، تسهیل پیشرفت فرد، اهرم کردن برند به حوزه‌های کاری جدید، کسب رضایت درونی، سنگین شدن مسئولیت‌های اجتماعی فرد). واژگان کلیدی: برند شخصی، فرایند برندسازی شخصی، کارآفرینان
    Abstract
    Context: Personal branding is a relatively new and emerging subject in the field of marketing. Defined as a set of characteristics that distinguish the person from others and is utilized to achieve goals and generate value, personal branding has become a crucial skill for surviving and is used extensively by prominent figures in arts, sports and increasing number of CEOs and policymakers. Since many people have turned to entrepreneurship to generate value for themselves and others and also considering the high rate of failure of small and medium sized business in their first two years, personal branding could play a vital role for the success of these groups of people. As there are limited and few studies on this subject, this research seeks to identify the personal branding process exclusively for entrepreneurs. Methodology: The research is of applied nature and categorized as qualitative research which utilizes narrative research method. To conduct the research, entrepreneurs that possess successful personal brand that were active in various industries were systematically selected and data was collected through semi-structured interview which continued until theoretical saturation of data which happened after seven interviews. Therefore, two more interviews after theoretical saturation and the sample size of the research was 9. Data analysis was conducted via open and axial coding and the personal branding process was ultimately identified. Results: The identified process of the research categorizes personal branding in 6 main classes and 26 secondary categories which are the following: main phenomenon (defining authentic identity, choosing untapped market, adopting a different approach to do the job, diffusion, maintenance and evolution), causal conditions (innate personal traits, family and role models), context (social groups, governmental policies and collectivism), Intervening conditions (rules and regulations, political conditions and government and social structures and norms), strategies (deploying the right tools for illustration of the self-image, social networking, gaining expertise, expressing defined identity in behavior and conveying social responsibility) and consequences (more customers, better reputation, facilitating the progress of the person, leveraging brand for new work fields, inner satisfaction and more social responsibilities). Keywords: Personal brand, Personal branding process, Entrepreners