عنوان پایاننامه
سنجش میزان آمادگی شرکت های بیمه ایرانی برای پیاده سازی موفق بی پی ام بر اساس مدل ۷ اس مککینزی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002075;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72111;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002075;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72111
- تاریخ دفاع
- ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- اردشیر زمانی
- استاد راهنما
- محمدحسین رحمتی, سید محمد باقر جعفری
- چکیده
- امروزه به کارگیری رویکردهای نوین همانند "مدیریت فرآیند کسب و کار" برای سازمان ها بالاتر از یک مدل فرایندسازی یا یک باز مهندسی در فرایند برای افزایش کیفیت است، بلکه تبدیل به یک سیستم مانیتور کردن مستمر ،تحلیل رویدادهای سازمان و بهبود مستمر خدمات شرکت شده است. بر این اساس به منظور جلوگیری از اتلاف منابع ارزشمند مالی،زمانی ،انسانی در پیاده سازی BPM ومهمتر از آن حفظ سازمان در برابرمخاطرات احتمالی پیاده سازی این سیستم، لازم است قبل از هر اقدامی، ازآمادگی سازمان برای پیاده سازی موفق آن اطمینان یافت.در پژوهش حاضر،در ابتدا سعی شده با مطالعه مقالات مختلف عوامل مثبت ومنفی موثر بر ارایه موفقیت آمیز سیستم های BPM شناسایی شود و سپس چارچوبی جهت ارزیابی میزان آمادگی شرکت های بیمه برای پیاده سازی موفق BPM ارایه شود. در این پژوهش، ابتدا عوامل کلیدی موفقیت شناسایی BPM یا همان CSF شناسایی یکپارچه سازی و توسعه یافته و بر پایه این عوامل چارچوبی برای ارزیابی میزان آمادگی سازمان ها برای پیاده سازی موفق BPM یکپارچه سازی و توسعه یافته و بر پایه این عوامل چارچوبی برای ارزیابی میزان آمادگی سازمان ها برای شناسایی حوزه های ضعف و قوت سازمان، در این پژوهش از مدل 7S مک کینزی (استراتژی،ساختار، سیستم ها،(استراتژی،ساختار، سیستم ها،(استراتژی،ساختار، سیستم ها،(استراتژی،ساختار، سیستم ها،(استراتژی،ساختار، سیستم ها،مهارتها،سبک مدیریتی،کارکنان و ارزش های مشترک)رای ارزیابی آمادگی سازمانی استفاده شده است. در این تحقیق بر آنیم تا ضمن برشمردن مزایای زیادBPM برای شرکت های بیمه ایرانی و در نتیجه کل صنعت بیمه ایران، روشی برای پیاده سازی مطلوب BPM پیدا کنیم تا صنعت بیمه حداکثر منفعت را از اجرای آن ببرد. بدین ترتیب حوزه های مختلف BPM را در سازمان،در هر کدام از 7 بعد مدل مکینزی شناسایی شده و با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی وزن هر یک از عوامل را مشخص کنیم تا با اولویت بندی این عوامل مدیران شرکت های بیمه را در انتخاب سرمایه گذاری ها)مادی و معنوی( برای ایجاد آمادگی در شرکت های بیمه یاری رسانیم.توجه به این اولویت بندی امکان صرفه جویی در منابع مالی و انسانی را در شرکت های بیمه فراهم می کند و ضمن جلوگیری از هدر رفت امکانات سازمان، موجب تسریع پیاده سازی صحیح BPM نیز می شود.
- Abstract
- Today, utilizing modern approaches such as “business process management (BPM)” for organization is not only something higher than a process-making model or an open engineering in the process to improve quality but also it is considered as a system for constant monitoring, analyzing organizational events and constant improvement of services. On this basis and to prevent wasting valuable financial, time and human resources in BPM implementation and, more importantly, protecting the organization against possible risks of implementing such system, it is necessary to assure organizational readiness before taking any initiative. In present paper, it is initially attempted to identify affecting negative and positive factors on BPM successful implementation and to provide a framework on evaluating the readiness of insurance companies for successful implementation of BPM by studying different articles. In present study, BPM critical success factors (CSFs) are recognized, integrated and developed and then a framework on the evaluation of organizational readiness for successful implementation of BPM is provided. Concerning the necessity to recognize organizational aspects to identify organizational strengths and weaknesses, McKinsey 7S model (strategy, structure, systems, and skills, style of management, staff and shared values) is used to evaluate organizational readiness. We plan to provide numerous advantages of BPM in Iranian insurance companies and totally in Iranian insurance industry and to find a proper method to implement BPM so that insurance industry can acquire the most profit from its implementation. To this end, organizational weaknesses are identified in each McKinsey 7S model and readiness plans will be considered to remove weaknesses before the establishment of the system.