عنوان پایان‌نامه

بررسی برنامه ریزی آموزشی ضمن خدمت آموزگاران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر سمیرم



    دانشجو در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی برنامه ریزی آموزشی ضمن خدمت آموزگاران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر سمیرم" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    برنامه ریزی آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 40292;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1406ع
    تاریخ دفاع
    ۰۳ آذر ۱۳۸۷

    چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر سمیرم با برنامه های آموزش ضمن خدمت آموزگاران می باشد. در این تحقیق برنامه های آموزش ضمن خدمت از سال 81 الی 85 مورد نظر بوده است. اهداف تحقیق عبارت بودند از: 1- تعیین رابطه بین تقویّت مهارت های فکری آموزگاران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 2- تعیین رابطه بین تقویّت توانایی های حرفه ای آموزگاران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.3 – تعیین رابطه بین تقویّت همکاری بین آموزگاران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 4- تعیین رابطه بین تقویّت روحیه آموزگاران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ چگونگی گردآوری داده ها توصیفی است و از نوع تحلیل همبستگی می باشد. روش آماری مورد استفاده در این تحیق روش همبستگی و رگرسیون می باشد. به منظور بررسی رابطه هریک از عوامل فوق ، از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شده است. این پرسشنامه در اختیار آموزگاران شهر سمیرم که تعداد آنها 92 نفر بود ، قرار داده شد و اطلاعات لازم جمع آوری شد و برای اطلاعات مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، از معدل دانش آموزان در سال تحصیلی 86-85 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مهارت های فکری، توانایی های حرفه ای آموزگارن ، همکاری بین آموزگاران و تقویّت روحیه آموزگاران و متغیر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی مثبت وجود دارد. در این تحقیق همچنین نمودار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر سمیرم نشان داد که بیشتر دانش آموزان دارای معدلی بین 18 تا 19 هستند.
    Abstract
    Investigation of the relationship between of on- the-job training plans of taechers with academic achievement of students,in Semirom City. The aim of this research is to investigate the relationship between on-the-job training plans of teachers with students academic achievement in Semirom City. In this study, the on-the-job training of teachers from 1381-1385 were considered. The present research trise to evaluate the relationship between Teachers thinking skills, Teachers professional skills, Enhancement cooperation among teachers, Enhancement of Teachers sprit with student academic achievement .considering gathering data method , this research is descriptive and it's analysis type is correlationa , Its statically method is correlation and regression. The questioner made by researcher was filled by 92 teacher. The information about the academic achievement of student was gathered from the mean of student in 85-86 academic year. The results show that there are positive correlation between Teachers thinking Skills, Teachers Professional Skills, Enhancement Cooperation among Teachers, Enhancement of Teachers sprit and academic achievement of students. According to the diagram of student academic achievement the mean of the most student is 18-19.