عنوان پایان‌نامه

اثر بازخورد بر ساختار و درستی نگارش: مقایسه میان فراگیران کودک و نوجوان



    دانشجو در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۸۶ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اثر بازخورد بر ساختار و درستی نگارش: مقایسه میان فراگیران کودک و نوجوان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 36733;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 226;کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1/0288;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 4
    تاریخ دفاع
    ۲۴ دی ۱۳۸۶

    مطالعه حاضر کوششی در جهت تهیه شواهد جدیدی از اثر بازخورد بر ساختار و درستی نگارش می باشد. هدف اول این تحقیق مطالعه تاثیر سن در ارتباط میان پیشرفت در نگارش و اثر بازخورد است.مورد دومی که این پژوهش به آن می پردازد پی بردن به تفاوتهای احتمالی میان تاثیر بازخورد بر دانشجویان زبان انگلیسی مشغول به تحصیل در سطوح مختلف می باشد. برای این منظور، محقق دو گروه کنترل و آزمایشی را انتخاب کرده است. هر یک از این گروهها شامل چهل دانشجوی مرد و زن در سطوح مختلف آموزشی متوسط و پیشرفته می باشند. فراگیرانی که در گروه آزمایشی قرار دارند موظف به انجام تکالیف نگارشی می باشند و با توجه به نیازهایشان به آنها بازخورد داده میشود در حالیکه افراد گروه کنترل تنها نمره ای بر روی ورقهایشان با توضیحات محدودی از کل کار دریافت میکنند. در ابتدای امر امتحانی برای داشتن گروههای همسان گرفته شده است. برای محاسبه تاثیر بازخورد، برای مطالعه میزان پیشرفت در نگارش گروههای کودک و نوجوان همچنین برای بررسی موفقیت گروههای فراگیر زبان انگلیسی در سطوح متوسط و پیشرفته تعدادی independent sample t-test بر روی داده ها اعمال گردید. با توجه به نتایج محقق دریافت که به طور کلی دانشجویان گروه آزمایشی که دریافت بازخورد را تجربه کرده اند در امتحان پایانی به طور چشمگیری از دانشجویان گروه کنترل بهتر عمل کرده اند، همچنین سن عامل موثری در ارتباط میان پیشرفت نگارش و تهیه بازخورد نمی باشد. ولیکن از آنجایی که فراگیران پیشرفته در گروه آزمایشی به طور شایان ذکری بهتر از فراگیران متوسط در همان گروه عمل کرده اند، تفاوت در سطوح مختلف آموزشی عامل موثری در پیشرفت نگارش می باشد.
    Abstract
    The present study was an attempt to supply new evidence for the efficacy of providing corrective feedback on the organization and accuracy of writing. The primary focus of this research was to investigate the effect of age on the relationship of writing improvement and providing corrective feedback. The secondary focus of the study was to survey the possible different effects of providing corrective feedback on foreign language learners who are at different levels of language proficiency. For this purpose, the researcher selected two groups, one as the control group and another as the experimental one. Each group included 40 students, intermediate and advanced, male and female learners of English. The experimental group experienced a set of productive tasks and was provided with a set of corrective feedback according to their needs, while learners of the control group received only a grade marked on their papers with a very limited explanation of their whole writing. A pre-test was conducted to have homogeneous groups. In order to determine whether providing corrective feedback was effective, to figure out which group of learners (children or teenager learners) had a higher degree of improvement in writing, and to examine whether advanced or intermediate learners of English were successful, a set of independent sample t-tests were conducted. It was found that the students of the control group, who experienced corrective feedback, performed significantly better than those of the control group in the post-test. It was also revealed that age was not a determining factor in writing development when corrective feedback was provided. However, difference in language proficiency levels was shown to be an influential factor in writing development, since advanced learners of the control group performed noticeably better than the intermediate learners of the same group.