عنوان پایان‌نامه

رابطه بین هوش هیجانی و میزان مهارت های کارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه بین هوش هیجانی و میزان مهارت های کارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1116;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65348
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    عباس فخرانی
    استاد راهنما
    مهرزاد حمیدی

    هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی و میزان مهارت های کارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی است که به صورت میدانی اجرا شده است. جامعه آماری را دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران (843n=) تشکیل می دهند. تعداد نمونه آماری طبق فرمول کوکران با سطح خطای 5 درصد، 265 نفر بدست آمد. نحوه نمونه گیری به صورت طبقه ای تصادفی بود. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه ی ویژگی های جمعیت شناختی، پرسشنامه ی هوش هیجانی و پرسشنامه ی میزان مهارت های کارآفرینی است که روایی آنها را 11 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تایید کردند. پایایی درونی هر دو پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 821/0 و 794/0 به دست آمد. برای تجزیه تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و در سطح آمار استنباطی از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف، از ضریب همبستگی کندال جهت بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و میزان مهارت های کارآفرینی و از تحلیل رگرسیون چندگانه گام به گام نیز برای پیش بینی میزان مهارت های کارآفرینی دانشجویان از روی مولفه های هوش هیجانی استفاده شد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد که بین متغیرهایی چون خودمدیریتی، مدیریت روابط و آگاهی اجتماعی با مهارت کارآفرینی دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد. آزمون رگرسیون نیز نشان داد که می توان از مولفه های خودمدیریتی، مدیریت روابط و آگاهی اجتماعی.جهت پیش بینی مهارت کارآفرینی دانشجویان استفاده کرد.
    Abstract
    This study examined the relationship between emotional intelligence and it’s components and entrepreneurial skills in students of Faculty of Physical Education and Sport Sciences. Research methods is descriptive, correlational, and the target is applied to field is enforced. The research sample is college students in physical education at Tehran University in the academic year 1392-1393, a total number of 843 patients. The research sample is 265, according to Cochran's formula with a 5% error level is obtained. Data include Inventory dimensions of emotional intelligence, emotional intelligence. Second questionnaire is another standard questionnaire for measuring entrepreneurial skills of individuals. Due to slight variations in questionnaire and their validity is approved by 11 out of sports management professionals. Cronbach's alpha internal reliability of both questionnaires 0/821 and 0/794 is obtained. The data analysis of this research has been done on two levels: descriptive statistics and inferential statistics. Descriptive statistics of frequency, percentage, mean and standard deviation are used. Inferential statistics test the Kolmogorov - Smirnov is used to determine data normality and the Spearman correlation coefficient to determine the relationship between emotional intelligence and entrepreneurial skills were used. stepwise multple regression analysis was used to predict entrepreneurial skills from emotional intelligence components. Test the correlation showed that variables such as self-management, social awareness, relationship management and entrepreneurial skills were associated. stepwise multiple regression to predict entrepreneurial skills, showed that relationship management, self-management, social awareness can predict entrepreneurial skills.