عنوان پایان‌نامه

ساختار حقوقی و پوششهای بیمه ای انجمن های حمایت و غرامت بیمه دریایی



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ساختار حقوقی و پوششهای بیمه ای انجمن های حمایت و غرامت بیمه دریایی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP4314;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79034;کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP4314;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79034
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محسن ایزانلو

    شناورهای دریایی از جمله وسایلی هستند که محل استقرار و رفت و آمد آن ها اقیانوس ها و دریاها بوده و عوامل طبیعی ژئوفیزیکی در این مناطق که بخش اعظم کره زمین را تشکیل می دهد ، همواره حادثه آفرین و موجبات مسئولیت مالک کشتی را فراهم می آورد. از دیگر سو مالک کشتی نه تنها مسئول اعمال و رفتار خود می باشد بلکه مسئولیت عملیات فرمانده و خدمه کشتی را نیز بر عهده دارد. بنابراین می توان اذعان داشت بیمه دریایی برای تحت پوشش قرار دادن مسئولیت مالک کشتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این میان انجمن های غیرانتفاعی حمایت و غرامت با ارائه ی خدمات متنوع همگام با ظهور و بروز مخاطرات دریایی جدید، در جهت پوشش مسئولیت مالکان کشتی و متصدیان حمل و نقل گامی مؤثر برداشته است. نظر به اینکه کشور ایران به دلیل وجود تحریم های اقتصادی در سالیان اخیر از تحت پوشش قرار گرفتن این انجمن های بین المللی محروم می باشد، جهت ادامه ی حیات ناوگان دریایی و فعالیت کشتیرانی، تحریم را فرصتی در جهت تأسیس این انجمن ها در سطح ملی قرار داده است. لذا تأسیس انجمن های فوق الذکردر ایران بدون شناخت ساختار حقوقی و پوشش های بیمه ای آن در سطح بین المللی ، امکان بومی سازی آن را با قوانین و مقررات داخلی امری غیرممکن می سازد. این رساله در دو فصل به بررسی ساختار این انجمن ها از پیدایش تا کنون و پوشش های بیمه ای آن می پردازد.
    Abstract
    Maritime vessels float and berth in seas and oceans which constitute the extensive part of the globe and their natural substances are constantly accidental and reason of many liabilities of the maritime vessels. The ship owner is responsible not only for its own actions and decisions but also assumed to be responsible for any activities of the maser and the crew of the vessel. Therefore, the maritime insurance has the critical role in coverage of the ship owner’s liabilities. Meanwhile, by appearance and expansion of the maritime dangers, different non-profit associations providing protection and indemnity, offer variety of services to cover both the liability of ship owners and transportation operators. Regarding the economic sanctions that has targeted Iran for several years; the Iranian vessels are deprived from these sorts of insurance coverage. However, in order to survive the maritime and shipping activities, the sanctions provide the opportunity for establishment of these insurance associations in national level. Thus, establishment of these insurances in Iran without complete understanding of their legal structure and insurance coverage in international level, make their localization with national laws and regulations impossible. The current thesis investigates these insurance associations in two chapters; since their emergence till now and their insurance coverage.