عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری تماشاچیان به برند باشگاههای پرطرفدار تهرانی لیگ حرفه ای فوتبال



    دانشجو در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری تماشاچیان به برند باشگاههای پرطرفدار تهرانی لیگ حرفه ای فوتبال" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1100;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64684
    تاریخ دفاع
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    سیدنصراله سجادی

    با توجه به این که موضوع تحقیق « شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر وفاداری تماشاچیان به برند باشگاه های پرطرفدار تهرانی لیگ حرفه ای فوتبال» می باشد، لذا با توجه به ماهیت موضوع؛ روش تحقیق از نظر نوع کاربردی، از نظر روش پژوهش توصیفی-پیمایشی بوده و از نظر جمع آوری و شیوه انجام اطلاعات میدانی است. جامعه آماری، کلیه تماشاچیان یکی از بازیهای خانگی تیم های پر طرفدار تهرانی حاضر در لیگ برتر ( استقلال ، پرسپولیس) در فصل 92-93 که بلیط تهیه کرده و به ورزشگاه رفته اند.نمونه آماری، برحسب تعداد سوالات پرسشنامه(41سوال) تعداد 325 نمونه انتخاب شد ، از تماشاچیانی که در یکی از بازیهای خانگی تیم های ذکر شده بلیط تهیه کرده و در ورزشگاه حضور پیدا کرده اند. نحوه نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای و روش انتصاب متناسب بود. در این تحقیق متغیر پیش بین عوامل موثر بر حضور تماشاگران به ورزشگاه ها و متغیر ملاک وفاداری مشتریان می باشد. و از پرسشنامه ای محقق ساخته براساس تحقیقات قبلی صورت گرفته، عموما پرسشنامه گلادن(ترجمه سجادی،خبیری و علیزاده)(13) و فلاحی(17)، طراحی شد. جهت بدست آوردن روایی پرسشنامه از نظرات تعدادی از اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه تهران استفاده و پایایی درونی آن نیز از روش آلفای کرونباخ 823/0 استفاده گردید. به منظور بررسی توزیع نرمال داده ها، از آزمون توزیع نرمال داده ها (آزمون اسمیرنف- کولموگروف)، استفاده گردید که جامعه آماری تحقیق حاضر نرمال تشخیص داده شد. همچنین جهت تعیین عوامل تاثیر گذار بر وفاداری از روش آمار استنباطی ( تحلیل عامل اکتشافی) استفاده و از محاسبه ارزش ویژه و بار عاملی در جهت اولویت بندی عوامل استفاده شد. یافته های آزمون تحلیل عاملی اکتشافی پنج عامل را موثر بر وفاداری تماشاگران به برند تیم تشخیص داد که بصورت زیر بودند: عامل اول: عامل مالی – رفاهی با آلفای 0/806 عامل دوم: عامل مدیریت ورزشگاه با آلفای 0/743 عامل سوم: عامل عاطفی با آلفای 0/721 عامل چهارم: عامل کیفیت فنی با آلفای 0/659 عامل پنجم: عامل ارتباطات و اطلاعات با آلفای 0/625
    Abstract
    According totheresearch"to identify and prioritize the factors affectingbrandloyaltyclubspopularaudienceTehraniprofessional football league", therefore, accordingto the nature, methodsofappliedresearch, theresearch methoddescriptive - surveyandcollectionoffielddatado¬practices andtechnologies. Population,allof thehomecrowdin Tehran'spopularteamsin theleague(Esteghlal, Persepolis) inthe92-93seasonticketandgymare gone.Sample, depending on thenumber ofquestions(41 questions)328sampleswill be selectedfrom theaudienceat one of thehometeamslistedticketandhaveto attend agym. Samplingwasstratified random samplingmethodappropriate tothe appointment. Inthisstudy,thefactors affectingspectatorsto the stadiumvariables¬and¬the criterioniscustomerloyalty. Andbased onprevious researchconductedby a researcher madequestionnairegenerallyGladdenquestionnaire(translated Sajjadi, KhabiriandGolriz) (13) andFallahi(17), was designed. Questionnaireto obtaintheviews ofa numberofsportsmanagementfacultyofTehran UniversityinternalreliabilityusingCronbach's alphaof 823/0 was used. In order toevaluate thenormal distributionof data,thenormal distributionof testdata(Smirnov test-Kolmogorov), was used toidentifytheresearch populationwasnormal. Alsoto determinethe factorsaffecting thefidelityofinferential statistics(exploratory factoranalysis) and theuseofspecialvalueand factor loadingswere usedtoprioritize the factors. Testresults ofexploratory factor analysisof thefactorsinfluencing thebrand's loyalfanswerediagnosedas follows: First factor: financialfactors-comfortwithalpha0/806 Second: WithAlphastadiummanagementagent0/743 The third factor: emotional factoralpha =0/721 The fourth factor: technicalquality factoralpha0/659 FactorV:ManagingInformation Communicationwithalpha0/625 key words:Football, brand loyalty,brand, buy again