عنوان پایان‌نامه

رسیتال فلوت و بررسی تطبیقی زینت های نوشتاری باروک فرانسوی از منظر هوتتر و بداهه باروک از دید تلمان



    دانشجو در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رسیتال فلوت و بررسی تطبیقی زینت های نوشتاری باروک فرانسوی از منظر هوتتر و بداهه باروک از دید تلمان" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11249;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74841;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11249;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74841
    تاریخ دفاع
    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    دانشجو
    پویان فرزین
    استاد راهنما
    آذین موحد

    چکیده: زینت های موسیقی در دوره باروک از جمله بحث هایی است که توجه زیادی را در شیوه نوازندگی موسیقی قدیم به خود اختصاص داده است، این زینت ها بسیار متنوع هستند، و شیوه استفاده از آن را میتوان از منظر های مختلفی مورد بررسی قرار داد به طور مثال شیوه بکارگیری این زینت ها در مکان های جغرافیایی مختلف، در زمان های مختلف و در مکتب های گوناگون، متفاوت بوده است، اما دو جریان بزرگ متفاوت قابل تفکیک است، اولی زینت های بداهه آزاد در موسیقی به سبک ایتالیایی و دوم زینت های نوشتاری در موسیقی سبک فرانسوی است. این دو سبک (بخصوص سبک ایتالیایی) توسط نوازندگان بسیاری حتی خارج از مرز های ایتالیا و فرانسه استفاده شده است. در این مقاله در دو بخش مختلف به بررسی زینت های بداهه آزاد در موسیقی تلمان و بیان و معرفی زینت های نوشتاری فرانسوی از منظر هوتتر میپردازیم. در بخش زینت های بداهه سونات های متودیک تلمان مورد مطالعه قرار گرفته است و در بخش بعدی به تبیین زینت های فرانسوی از دید هوتتر و مقایسه آن با چند آهنگساز و نظریه پرداز هم عصر او پرداخته خواهد شد.
    Abstract
    Abstract Recently study of early music performance practice has attracted attention and effort of musicologists and music performers. The written ornamentation related to French style of baroque music is one of the most popular and yet important discussions amongst musicians. Fortunately lots of instruction came down to us from composers and instructors of baroque era of French origin. Though it's a good fact that we can directly learn from them but reading them alone may cause confusion because of difference in concept, instruction and meaning of single ornament. These differences could appear for many reasons, such as slight differences in time, place and also composer personal taste. Hotteterre is one of the most important composers and flute teachers of his time. In this essay I've tried to explain the way Hotteterre uses written ornaments and compare it with other grate composers of his time, such as Couperin and etc. Keyword: Baroque, ornamentation, Hotteterre, flute, music