عنوان پایاننامه
بررسی رابطه استراتژی رقابتی تمایز و ارزش ادراک شده مشتری در خدمات آموزشی (مطالعه موردی مدارس غیردولتی سلام)
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 607;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70085
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- مهدی قنبری
- استاد راهنما
- سیدابوالقاسم میرا
- چکیده
- می دانیم که در دنیای امروز، سازمانها و مؤسسات به طور عام و نهادهای آموزشی بهطور خاص به دنبال ارائهی محصولات و کالاها و خدمات متمایز و با کیفیت برتر هستند تا بتوانند تصویر ذهنی مناسبی در ذهن مصرف کنندگان و مشتریان خود ایجاد نمایند و ادراکات آنها را تحت تأثیر قرار دهند. اما سؤالی که در اینجا مطرح میشود این است که رابطهی استراتژی رقابتی تمایز و ارزش ادراک شده مشتری در خدمات آموزشی چگونه است؟ ما در این تحقیق در فصل اول صورت مسأله و اهداف و ضرورت و اهمیت آن را مورد بررسی قرار میدهیم. در فصل دوم مبانی نظری استراتژیهای رقابتی متمایز و ایجاد مزیت رقابتی و ارزش ادراک شده را بررسی می کنیم و به بیان مدل مفهومی خود به عنوان مدل شث که ارزش ادراک شده را به 5 دسته : 1- ارزش عملکردی 2- ارزش اجتماعی 3- ارزش احساسی یا هیجانی 4- ارزش شناختی و 5- ارزشهای موقعیتی تقسیم میکند، میپردازیم. در فصل سوم روش تحقیق را بیان میکنیم و متغیرهای مفهومی را توضیح می دهیم و برمبنای آن پرسشنامه تدوین میکنیم. در فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات صورت میگیرد و مدل مفهومی اثبات میشود. متغیرهای عملیاتی مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و در نهایت در فصل پنجم نتیجهگیری شده و پیشنهادهایی به سازمان مرتبط برای استفاده بهتر و کارآمدتر از استراتژیهای رقابتی متمایز برای تأثیر در ارزش ادراک شدهی مشتری ارائه میشود.
- Abstract
- We know that in today's world, organizations and institutions in general and educational institutions in particular are seeking to provide distinctive goods and services with superior quality so that they can create a good image in the minds of their customers and affect their perceptions. But the question here is that "What is the relationship between competitive strategy of differentiation and customer perceived value in educational services?" The study is organized as follows. Chapter 1 examines the problem, objectives and its importance and necessity. Chapter 2 reviews the theoretical foundations of competitive strategy of differentiation, creating competitive advantage, and perceived value and also addresses the proposed conceptual model as the Sheth model. The model divides perceived value into 5 categories: 1. functional value, 2. social value, 3. emotional value, 4. cognitive value, and 5. situational value. In Chapter 3, we explain the research methodology and contextual variables and develop a questionnaire accordingly. In Chapter 4, data analysis is presented, the conceptual model is proved and operating parameters are analyzed. Finally, Chapter 5 is conclusions and proposes suggestions to the related organization for better and more efficient use of the distinctive competitive strategies in order to influence customer perceived value.