عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه نوآوری در خدمات بیمه¬ای با وفاداری مشتریان در شرکت بیمه پارسیان



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه نوآوری در خدمات بیمه¬ای با وفاداری مشتریان در شرکت بیمه پارسیان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 431;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70333
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    این پژوهش به منظور بررسی رابطه نوآوری در خدمات بیمه ای با وفاداری مشتریان در شرکت بیمه پارسیان صورت گرفته است. در این راستا با استفاده از مطالعات پیشین داخلی و خارجی اقدام به استخراج شاخص های موثر بر سنجش نوآوری در خدمات شده است و سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی اقدام به پالایش و دسته بندی شاخص ها در قالب مولفه ها برای سنجش متغیر مستقل( نوآوری در خدمات بیمه ای ) شده است. که بر اساس نتایج بدست آمده اقدام به طرح فرضیات فرعی پژوهش شده است. در این خصوص از 62 نفر از افراد خبره در درون شرکت بیمه پارسیان استفاده شده است. در ادامه با استفاده از روش نمونه گیری و تعیین جامعه آماری 416 نفر از مشتریان شرکت بیمه پارسیان شناسایی شدند تا به وسیله آنها اطلاعات مربوط به پرسشنامه نوآوری در خدمات و وفاداری مشتریان جمع آوری شود . سپس با استفاده از آماری توصیفی و تحلیلی اقدام به آزمون فرضیات پژوهش شده . در این خصوص از تحلیل رگرسیون استفاده شده است. که ابتدا با استفاده از آزمون کولموگروف –اسمیرنف اقدام به آزمون نرمال بودن جامعه آماری شده است و سپس با استفاده از تحلیل رگرسیون اقدام به محاسبه ضریب همبستگی و ضریب تعیین و همچنین معادله خطی رگرسیون بین مولفه ها متغیر مستقل با متغیر وابسته شده است . در نهایت نیز با استفاده از نرم افزار لیزرل اقدام به ترسیم معادلات ساختاری رابطه متغیر وابسته و مستقل شده است. در آخر بر اساس نتایج بدست آمده از فرضیات پژوهش اقدام به ارائه پیشنهاداتی در خصوص بهبود شرایط شرکت تدوین گردیده است.
    Abstract
    This study aimed to investigate the relationship between innovation and customer loyalty at Insurance Corp insurance company is doing. Previous studies have attempted to extract the internal and external factors affecting theme asurement of innovation in services.Then, using exploratory factor analysis to refine the classification criteria for evaluating components in terms of the independent variable (innovation in insurance services) has been. Based on the results of this research is to design sub-hypotheses. In this regard, the 62 members of the Chartered Insurance Corp has been used within the company. Using sampling and determination of population , 416 persons were identified Corp Insurance Company customer service innovation and customer loyalty questionnaire data to be collected.Then, using descriptive and inferential statistics to test there search hypotheses. Regression analysis was used. Using the Kolmogorov-Smirnov test to test -Asmyrnf The population is being normalized. Then, using regression analysis to calculate correlation coefficients and coefficients of determination and linear regressions between the components of the independent variable is the dependent variable. Finally,using the LISREL software to map the structural equation is the relationship between the dependent and independent variables. Finally, based onthe results of this research has attempted to offer suggestions.