عنوان پایان‌نامه

بررسی راهکارهای استراتژیک توسعه صنعت گردشگری سلامت ایران در راستای تقویت جایگاه آن در بازار خدمات گردشگری منطقه



    دانشجو در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی راهکارهای استراتژیک توسعه صنعت گردشگری سلامت ایران در راستای تقویت جایگاه آن در بازار خدمات گردشگری منطقه" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 581;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70021
    تاریخ دفاع
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    هدف از پژوهش حاضر، بررسی راهکار های استراتژیک توسعه صنعت گردشگری سلامت ایران در راستای تقویت جایگاه آن در بازار خدمات گردشگری منطقه می‌باشد. بنابراین برای این منظور پژوهش در قالب تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی-(مقطعی) انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت داده ها کمی است. برای جمع آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه ای - میدانی و از پرسشنامه استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات این مطالعه پرسشنامه محقق ساخته است. جامعه آماری در این تحقیق مدیران و دست اندرکاران وصاحبنظران صنعت گردشگری سلامت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران و بیمارستان های فعال در جذب گردشگر سلامت بوده، که تعداد آنها بر اساس محدودیت های اعمال شده 200 نفر اعلام گردید و با توجه به تعداد جامعه آماری و بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 130 نفر محاسبه شد. و برای توزیع پرسشنامه ها از روش هدفمند و قضاوتی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روش روایی محتوایی استفاده گردیده است و همچنین برای تعیین پایایی پرسشنامه‌ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده و ضرایب نشان داد که ابزار جمع آوری اطلاعات از پایایی بالایی برخور دار می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده و برای تجزیه و تحلیل از نرم افزارSPSS و LISREL استفاده شد. بر اساس یافته های تحقیق تمامی فرضیات پژوهش تایید شد و پیشنهادهای جهت تحقیقات آینده و مدیران گردشگری سلامت داده شد.
    Abstract
    The purpose of the present study is to investigate the development strategic solutions of Iran Health tourism industry along its position strengthening in the region tourism service market. Thus, for this mean, it was used a descriptive research and in a form of survey-(section). The research was in the applied form for its purpose and it was quantitative in the term of data nature. It was used the field-library method and questionnaire to collect tool of the study is the self-made questionnaire. The research population was managers, involved individuals, the knowledgeable of Health tourism industry in the central headquarters of the ministry of Health, therapy and medical training, Tehran medical sciences university and the active hospitals in the Health tourism attraction, which announced their number about 200 individuals based on the applied restrictions and it was calculated 130 individuals by the sample size with respect to the statistics population and Cochran formula. It was used the purposeful and judgmental method to distribute the questionnaires. It was used the content validity method to determine the questionnaire validity, and also it was used the Cronbach alpha coefficient to determine the questionnaire stability, the coefficients showed that the data collection tool has high stability. To analyze the data, it was used the descriptive and inferential statistics and LISREL. According to the research findings, the research hypotheses were confirmed and the suggestions were offered for future research and Health tourism managers.