طراحی مدل ترکیبی توسعه و تعمیق استراتژی¬های صادرات در شرکت خودروسازی سایپا با استفاده از هوشین کانری و کارت امتیازی متوازن
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 344;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66911
- تاریخ دفاع
- ۰۳ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- سامان نبوتی
- استاد راهنما
- غلامرضا طالقانی
- چکیده
- رقابت جهانی به دلیل تغییرات سریع تکنولوژی و ازدیاد تنوع محصولات در راستای برآورد کردن انتظارات مشتریان، افزایش سریعی پیدا نموده است. که این امر باعث تاکید بر نقش بهبود مستمر استراتژی سازمان به عنوان یک نیاز رقابتی و استراتژیک در بسیاری از بنگاه ها در سراسر دنیا شده است. از این رو برای سازگاری با این شرایط و حفظ قدرت رقابت با سایر مراکز، سازمانها نیاز دارند استراتژی های مناسبی را تدوین نموده و آنها را بدرستی پیاده سازی نمایند. یکی از چالش های هر سازمان در اجرای فرایند مدیریت استراتژیک، جاری سازی استراتژی های تدوین شده برای سازمان است. در همین راستا در این تحقیق، بررسی مدل ترکیبی توسعه و تعمیق استراتژی های سازمان با استفاده از هوشین کانری و کارت امتیازی متوازن ، به عنوان دو ابزار شناخته شده در مدیریت استراتژیک، ارائه شده است. نقاط قوت هر یک از مدلهای کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری در طراحی مدل مورد بررسی قرار گرفته, تا ضمن تمرکز بر فرایند تعیین استراتژی های سازمانی، ساختاری منسجم برای جاری سازی و پیاده نمودن آنها وجود داشته باشد. از آنجا که این پژوهش، به بررسی مدل ترکیبی توسعه و تعمیق استراتژی های صادرات در شرکت خودروسازی سایپا با استفاده از هوشین کانری و کارت امتیازی متوازن و توصیف واقعیتهای موجود و فرآیند های جاری پرداخته و همچنین، ملاک آن نیز زمان حال است. این تحقیق در زمره تحقیقات توصیفی می باشد که به روش پیمایش انجام شده است, جامعه آماری این تحقیق را مدیران ارشد مرتبط به صادرات شرکت سایپا تشکیل می دهند. داده های پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردیده که روایی آن مورد تائید اساتید و خبرگان قرار گرفته است.در نهایت بر اساس یافته های پژوهش، مدل پیشنهادی محقق تأیید شد و پیشنهادات کاربردی و پژوهشی برای مدیران و محققین ارائه گردید.
- Abstract
- fast changes and products varieties rises to meet client expectations. So this matter has focused on the worldwide continues improvement role of organization strategy as a competitive and strategic need in many businesses. Therefore, the organizations need to codify suitable strategies for accordance with these conditions and maintain competition power with other centers and properly implement them. One of the challenges of every organization is the implementation strategic management process and the codified strategies for the organization. Along this study, the combined model investigation of organization strategy development and insight were presented by using Hoshin Kanri and BSC as two well-known tools in the strategic management. The advantages of every BSC and Hoshin Kanri models were investigated in the model design, so we focus on the organization strategic determination process, and indeed there is a coherent structure to implement and run them. Since the study was preceded to the imports strategies in Saipa automobile combined model of the development and insight, using Hoshin kanri and BSC, the present realities descriptions and present processes. Also, its criteria is now. The study is a descriptive one which was done in a survey form, the study population is composed of senior managers related to the Saipa company imports. The study data were collected by the questionnaire tools which its validity confirmed by experts and professors. Finally, according to the study a finding, the proposed model of researcher was confirmed, the applied recommendations and a study for managers and researchers were offered.