عنوان پایان‌نامه

بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر مشتری¬گرایی کارکنان بانک قرض¬الحسنه مهر ایران در شهر تهران (با تأکید بر نقش واسطه¬ای رضایت شغلی و تعهد شغلی)




    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 343;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66633
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    محمد مهدیه
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    امروزه بازاریابی داخلی به عنوان یک راهبرد برای اجرای برنامه های سازمان شناخته شده است. مطالعات مربوط در این زمینه حاکی از آن است که فعالیت های بازاریابی داخلی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان رقابت پذیری سازمان را بهبود بخشیده و شایستگی ها را ارتقاء می دهد. به طور کلی می توان گفت پیاده سازی بازاریابی داخلی در سازمان های خدماتی، این سازمان ها را مجهز به شایستگی ها و قابلیت¬هایی می کند که ضمن بهره گیری از فرصت های محیطی، ارتقای عملکرد آن ها را به دنبال خواهد داشت. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر مشتری گرایی کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر نقش واسطه ای رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار لیزرل و آزمون تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که بازاریابی داخلی به طور مثبتی بر رضایت شغلی، تعهد سازمانی و مشتری گرایی کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران تاثیر دارد. رضایت شغلی کارکنان به طور مثبتی بر مشتری گرایی و تعهد سازمانی آنها تاثیر دارد. تعهد سازمانی کارکنان به طور مثبتی بر مشتری گرایی آنها تاثیر دارد.
    Abstract
    organizations. Studies in this area suggest that the internal marketing improves the competitiveness and enhances the competencies through the motivation of staff. In general it can be said the Implementation of internal marketing in service organizations, enhances the competencies and capabilities and improves their performance by taking the advantages of environmental opportunities. This study focused on the effects of internal marketing on the customer orientation of Mehr Gharzolhasaneh bank employees with an emphasis on the mediating role of job satisfaction and organizational commitment. The objective of this study is descriptive and applicable. The path model and Lisrel software are used to test the hypotheses and obtain the results of this search. The result shows the positive effects of Internal marketing on the job satisfaction ,organizational commitment and customer orientation of employees in Mehr Gharzolhasaneh bank. Customer orientation and commitment of Employees are effected positively by their job satisfaction. Organizational commitment of employeeshave a positive effect on customer orientation