عنوان پایاننامه
رابطه میان درون گرایی/برون گرایی و مهارت نگارش یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 36827;کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1/0403;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 41
- تاریخ دفاع
- ۱۱ دی ۱۳۸۶
- دانشجو
- مجید جهانبازی
- استاد راهنما
- علی اکبر خمیجانی فراهانی
- چکیده
- تحقیق حاضر به منظور بررسی اثر ویژگی شخصیتی درونگرایی / برونگرایی بر روی مهارت نگارش یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی با توجه به یک ویژگی دیگر، یعنی جنسیت طراحی شده است. در مجموع 60 آزمودنی (32 پسر و 28 دختر) در آموزشگاه زبان امید شهرکرد، در این مطالعه شرکت جستند. ابتدا از آزمودنیها خواسته شد تا پرسشنامه شخصیتی آیزنک را پاسخ داده تا درونگرا یا برونگرا بودن آنان مشخص شود. سپس از آنان یک آزمون نگارش به عمل آمد. حاصل نگارش این آزمودنیها توسط دو نمرهدهنده نمرهگذاری شده تا از روایی بیرونی نمرات اطمینان حاصل شود. از آنجا که فرضیه اول این تحقیق به اثر درونگرایی / برونگرایی بر روی مهارت نگارش میپرداخت، از فرمول t-test برای پی بردن به چگونگی این اثر استفاده شد. همچنین، چون فرضیه دوم به اثر تقابلی درونگرایی / برونگرایی و جنسیت بر روی مهارت نگارش میپرداخت یک ANOVA دو راهه به کار گرفته شد. پس از تجزیه و تحلیل دادهها مشخص شد که ویژگی شخصیتی مذکور اثر معناداری بر روی مهارت نگارش دارد، به گونهای که، افراد درونگرا دارای مهارت نگارش بهتری در مقایسه با افراد برونگرا هستند. همچنین درونگرایی / برونگرایی و جنسیت، دارای اثر تقابلی معناداری بر روی مهارت نگارش بودند.