عنوان پایاننامه
اولویت بندی روشهای پیگیری فنی پس از فروش در خرید بعدی دامداران بر اساس مدل فرآیند تحلیل شبکه ای
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63897;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 169
- تاریخ دفاع
- ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
- دانشجو
- محمد حسین شکیبا
- چکیده
- هدف از این تحقیق اولویت بندی روشهای پیگیری فنی پس از فروش در خرید بعدی دامداران بر اساس مدل فرآیند تحلیل شبکه ای بوده است. بر این اساس برای تعیین شاخص های موثر با توجه به مطالعات انجام گرفته و با توجه به تعداد معیارهای پیشنهادی و عدم کاربردی بودن همه آنها در وضعیت ایران، و همچنین محدودیتهای موجود در تکنیک ANPدرصدد پالایش و طبقه بندی این معیارها بر آمده شده است. پس از غربال سازی معیارهای پیشنهادی با استفاده از نظرسنجی که توسط متخصصین و کارشناسان مربوطه صورت پذیرفت، تعداد پنج شاخص به عنوان اصلی ترین عامل هائی که در امر رتبه بندی نقش کلیدی دارند، شناسائی شدند. در ادامه به منظور تعیین وزن هر یک از این شاخص ها به کمک ماتریس های مقایسات زوجی و همچنین تشکیل ماتریس های تصمیم گیری، پرسشنامه ای شامل هفت سوال اصلی، طراحی و بین خبرگان توزیع شد تا از این طریق وزن شاخص ها در تصمیم گیری گروهی و میزان هر یک از روش ها نسبت به شاخص های شناسائی شده بدست آید و نهایتا، داده های کمی مورد نیاز برای ایجاد ماتریس های تصمیم گیری مهیا شد. نتایج حاصل نشان داد که اهمیت معیارهای مربوطه به پیگیری فنی به ترتیب عبارتند از قابلیت بهره برداری، رضایتمندی مشتری، کاربردی بودن، سرعت و وفاداری مشتری.و در خصوص روشهای پیگیری، روش پیگیری فنی در سایت مشتری دارای بالاترین اهمیت می باشد و سپس پیگیری حضوری در شرکت مربوطه، سمینار، پیگیری تلفنی و سپس نرم افزارهای ارتباط جمعی به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارد. کلمات کلیدی: رتبه¬بندی، تصمیم¬گیری چندمعیاره، پیگیری فنی در خرید بعدی دامداری، وفاداری، ANP.
- Abstract
- The aim of this study has been to evaluate the prioritization of technical after-sales tracking methods on the subsequent purchase of dairymen based on the analytic network process model. Thus, to determine the effective indicators based on the previous studies and the number of suggested parameters and not-being usable ones under Iran’s situation as well as existing limitations in ANP technique, we intended to refine and rank these indicators. After screening of the suggested measurements using the polling carried out by related experts and specialists, 5 factors were identified as the most important factors which have a key role in the ranking process. In the continuation, to figure out the weight of each factor using the paired comparison Matrices and also creating the making decision Matrices, a questionnaire including 7 main questions was designed and distributed among specialists so that by this way the weight of indicators in group-making decision and the scale of each of these methods compared to identified indices would achieve and, finally, the needed quantitative data to create making decision Matrices was prepared. Results showed that importance of the criteria related to the technical track are respectively the operation ability, customer satisfaction, beingusable, speed and customer loyalty, and regarding tracking methods the used technical tracking method at customer’s site has the highest importance and then the facing tracking in relevant firm, holding seminars, phone tracking and thereafter communication softwares are respectively in subsequent places. Keywords: Ranking, multi-criteria making decision, technical tracking in subsequent purchasing of dairy farm, loyalty.