عنوان پایاننامه
بررسی مقایسه ای شیفتگی به نام های تجاری پوشاک میان مصرف کنندگان زن ایران و استرالیا(شهر تهران و شهر ملبورن استرالیا)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 524;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71950
- تاریخ دفاع
- ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
- دانشجو
- ریحانه نظری
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- با استفاده از رویکرد تئوری داده بنیاد، مولفان طبیعت ذاتی و پیامدهای شیفتگی به نام های تجاری را بررسی می نمایند. با بیان اینکه ، تحقیق درباره شیفتگی به نامهای تجاری مستلزم درک تجربه واقعی مصرف کننده هنگام استفاده از آن نام تجاری است. مولفان، مطالعات خود را برای کشف عناصر (ویژگی های) شیفتگی به نام های تجاری مصرف کنندگان انجام میدهند. سپس از مدل سازی معادلاتی ساخت یافته بر روی داده های نظر سنجی ها استفاده میکنند تا دریابند چگونه این عناصر میتوانند منجر به شیفته شدن مصرف کنندگان به نام های تجاری خاص شود. هفت عنصر مرکزی در شیفتگی به نام های تجاری مورد توجه است، که شامل موارد زیر می باشد: یکپارچگی میان خود و نام های تجاری، رفتارهای مبتنی بر شور، ارتباط مثبت احساسی، رابطهی بلند مدت ، نگرش ارزشی کلی مثبت، اطمینان و اعتماد (دوام)به نگرش، اندوه پیش بینی شده ناشی از جدایی. در این تحقیق پرسشنامه ای در ارتباط با چند برند مطرح در زمینه پوشاک ( نایک، آدیداس، جینزوست، جیوردانو، اسپریت)، میان مصرف کنندگان زن در دوشهر(تهران و ملبورن استرالیا) پخش گردیده است، که در ادامه نتیجه این بررسی به صورت مفصل عنوان خواهد شد.
- Abstract
- Researchers in this study, with the use of Grounded Theory, will investigate natural willingness and consequences of brand love. Authors of this study know that brand love requires actual consumer experience of using a particular brand, so they aim to find elements of affecting consumer brand love. Then with designing a simulated equation on the respondent’s data, they will understand that how these elements could have effect on consumers to choose a specific brand. There are seven core elements which are important in brand love: Coherence between him/her and brands, love based behaviour, positive feeling relationship, long relationship, positive general point of view, assurance and trust to that point of view, predictable separation anxiety and depression. In this research, a few of famous clothing brands (Nike, Adidas, Jeanswest, Giordano and Esprit) have been chosen between women consumers in Tehran and Melbourne (Australia) and its results will come in the next chapters