عنوان پایان‌نامه

آسیب شناسی مدیریت تبلیغات تجاری در ایران با توجه به مدل ۵M



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "آسیب شناسی مدیریت تبلیغات تجاری در ایران با توجه به مدل ۵M" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 237;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66878
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار می‌باشد. امروزه شرکت‌ها در فضای رقابتی با محدودیت بودجه و زمان مواجه هستند و در صورتی که هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی در زمان و شرایط مناسبی صرف نشود، قطعا باعث هدر رفتن منابع اصلی، زیان‌دهی و در نهایت ورشکستگی بنگاه تبلیغاتی و سازمان رسانه‌ای می‌شود. آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات اصلی فرآیند برنامه‌ریزی و مدیریت تبلیغات می‌تواند از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری کرده و باعث توجه به تاثیر پیام در مخاطب و افزایش اثربخشی شود. لذا در این تحقیق به آسیب‌شناسی مدیریت تبلیغات تجاری در ایران پرداخته شده است. روشی که برای این پژوهش برگزیده شده گراندد تئوری یا نظریه مبنایی می‌باشد. در این روش محقق در ابتدا فرضیه‌ای ندارد لذا تحقیق با یک سوال اصلی آغاز می‌شود: "مسئله اصلی تبلیغات تجاری ایران چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟" سپس به تعریف واژه‌های کلیدی پرداخته‌شده و ادبیات نظری مرتبط با این حوزه را شرح و نشان دادند که پس از مصاحبه با 15 نمونه که به صورت نظری از بین صاحبنظران عرصه تبلیغات که شامل اساتید دانشگاه، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها بودند و پس از استخراج 1251 کد، که 300 کد آن اصلی و مابقی تکرار هستند، چگونه به اشباع نظری رسیده و با توجه به یافته‌های پژوهش به ارائه مدل فرآیند مدیریت تبلیغات دست یافته‌اند. در پایان نتیجه‌گیری صورت گرفته و پس از بیان محدودیت‌ها، پیشنهاداتی بصورت کلی و برای محققان آتی بطور خاص بیان شده است. امید است این امر بتواند موجبات پیشرفت سازمان‌ها، بهبود کیفیت تبلیغات و بالابردن اثربخشی و سطح فرهنگ تبلیغات را در جامعه فراهم آورد.
    Abstract
    Advertising is one of the most important tools of communication in business. Today companies are faced with budget and time constraints in competitive environment, and if the huge cost of advertising does not spend in good time and proper condition certainly cause the loss of key resources, and finally the bankruptcy of advertising agencies and media organization. Pathology and review of the main problems in the planning process and managing advertising can stop wasting time and money and cause the attention to the impact of the message on an audience, and also increase effectiveness. Therefore, in this study the pathology of commercial management in Iran is discussed. The method chosen for this study is grounded theory or basis theory. In this method researcher has no hypothesis at the beginning so the study begins with a question: "what is the main issue of Iran’s commercial advertising? And how can be resolve? Then discuss the definition of key terms and show the theoretical literature related to this area After interviewing 15 examples that theoretically are chosen between experts in the field of ads such as university professors, managers of large advertising companies, and public relations managers and after extracting 1251 code, that 300 of them are original and the remaining are repeated the study reach to the theoretical saturation and according to these findings, they represent the advertising management process model. At the end, the conclusion is made and after stating the constraints, recommendations are expressed in general and for future researchers expressed specifically. Hope this can cause the development of organizations, improve of advertising quality, increase the effectiveness and increase cultural level of advertising.