عنوان پایان‌نامه

تدوین استراتژی محصول مبتنی بر مدل های استراتژیک ترکیبی با استفاده از روشLFPP و تکنیک سیستم نسبی فازی (مورد مطالعه: گروه کاشی و سرامیک پاسارگاد)




    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65898
    تاریخ دفاع
    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    حسین صفری

    چکیده با نظر به این مهم که امروزه شرکت‌ها در بازاری‏هایی به‌شدت رقابتی فعالیت می‌کنند، مسلم است که با اعمال مدیریت سنتی و درون‌نگر نمی‌توانند به وضع مطلوب دست یابند لذا باید از شیو‌هایی بهره‌گیرند که جامع‌نگر و محیط گرا بوده و دیدی بلندمدت داشته باشد بطوریکه با شناسایی دقیق داخل و خارج سازمان، تصویر مناسبی از وضع موجود ارائه دهند و نیز با شناسایی و تعیین وضع مطلوب، راه درست رسیدن به آن را ترسیم نمایند. این شیوه مدیریت، همان مدیریت استراتژیک است که نوید موفقیت شرکت‌ها را در بازاری‏های متلاطم می‌دهد. در شرایط جدید تجارت ،میزان موفقیت شرکت‌های خصوصی با موفقیت محصولات و خدماتی که به بازار عرضه می‌کنند رابطه‌‏ای مستقیم دارد؛ بنابراین فرایندی که شرکت‏ها از آن طریق محصولات یا خدمات خود را به بازار عرضه می‌کنند،در سرنوشت آتی آنها بسیار اثرگذار می‏باشد. بنابراین سؤالاتی از قبیل اینکه چگونه می‌توان ارائه محصولات در حال حاضر شرکت را به‌صورت هدفمند مدیریت کرد؟ چگونه می‌توان محصول یا خدمت جدیدی را به سبد کالای یک شرکت اضافه کرد؟ چگونه می‌توان از موفقیت یک محصول در بازار مطمئن بود؟ چه مراحلی باید طی شود تا با اطمینان بیشتری بتوان ادعا کرد که محصول یا خدمت عرضه‌شده به بازار می‌تواند به بهبود وضعیت یک شرکت کمک کند؟ این مطالب بیانگر این است که در چنین شرایطی که بازارها متلاطم و با سرعت بسیار زیاد رو به تغییر می‏باشند، داشتن استراتژی محصول به‌عنوان پروسه مدیریت محصولات حال حاضر و معرفی محصولات جدید شرکت در قالب یک چارچوب استراتژیک، اهمیت دوچندان می‌یابد، بدین دلیل گروه کاشی و سرامیک پاسارگاد بر آن شده است که به منظور رقابتی هوشمندانه در بازار پر‏تراکم و متلاطم محصولات سرامیکی، برای محصولات کاشی و سرامیک خود ، به تدوین استراتژی بپردازد.
    Abstract
    With intensification of global scale business competition, a company’s level of success is tied closely to its ability to develop suitable strategies in order to combat a purposeful, wisely oriented contest. That is, in the present situation characterized by dynamic and quickly-changing markets, having strategy is like having navigating radar which leads the company in the competitive path to its goals. Hence, since introduction of strategic management theory, many tried to present systematic and applicable forms of strategic management through proposing models. The result was innovation of strategic management frameworks by those scholars of the field which tried to assist managers in achieving their pre-determined goals as much as possible. In this critical commercial situation, success of company is tied closely to success of products and services which are presented to the market by them, therefore processes that they present products or services through them are very important and influence the effectiveness and productivity . Therefore, questions like; how we can manage product presentation in market? , how we can confident about victory in market? , which processes should be passed till we get more certain about improvement of company economical situation by presenting new products. Problems and questions which were reviewed above, shows that in e-commerce era , having product strategy, i.e, a orginized plan as a process of managing present products and future products in a strategic framework is severely important . according this vision, ceramic tiles team in passargad commercial team eagered to set a comprehensive product strategic plan for its products. In this research, has been tried to cover defficts of BSC model in strategic planning process, combination of three famous strategic models, ie , Judo strategy ,Blue ocean strategy and BSC be applied. Key words: Strategy development process, , Balanced Scorecard, Blue ocean Strategy Judo strategy, Logarithmic Fuzzy Preference Programming technique, Fuzzy Ratio System technique