بررسی ارتباط بین نقد شوندگی ، شفافیت اطلاعاتی و ارزشیابی در بورس اوراق بهادار
- رشته تحصیلی
- حسابداری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65858
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- حمید کلهرنیا
- استاد راهنما
- محمدرضا نیکبخت
- چکیده
- تحقیق حاضر ارتباط بین شفافیت اطلاعاتی، نقدشوندگی و ارزش شرکت را در طی سال¬های 1385 تا 1392 مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت به این سوال پاسخ خواهد داد که آیا شرکت¬های دارای شفافیت اطلاعاتی بالاتر از نظر نقدشوندگی و ارزش شرکت نسبت به سایر شرکت¬ها برتری دارند یا خیر. یکی از وجه تمایزات این تحقیق با تحقیقات گذشته استفاده از یک شاخص جدید برای اندازه گیری شفافیت اطلاعاتی است که بیشتر مبتنی بر کار لنگ و همکاران (2013) می باشد. نتایج تحقیق نشان از عدم برتری شرکت¬های دارای شفافیت اطلاعاتی بالا نسبت به سایر شرکت¬ها از نقطه-نظر نقدشوندگی می¬دهد. در ضمن رابطه ی بین این دو متغیر معکوس بود. همچنین نتایج تحقیق نشان داد بین شفافیت اطلاعاتی و ارزش شرکت نیز، رابطه معناداری وجود ندارد. کلید واژه: شفافیت اطلاعاتی، راهبری شرکتی، نقدشوندگی ، ارزشیابی شرکت
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد