عنوان پایان‌نامه

طراحی کیوسک تعاملی بانکی



    دانشجو در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی کیوسک تعاملی بانکی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    طراحی صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7929;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42462
    تاریخ دفاع
    ۱۲ اسفند ۱۳۸۷

    در این پژوهش سعی شده بر اساس گرایش طراحی تعامل که یکی گرایش های مطرح روز دنیاست به طراحی کیوسک بانکی پرداخت شود. به دلیل نو بودن این مقوله یعنی طراحی تعاملی، در ابتدا درباره پیدایش و تاریخچه آن مطالعاتی صورت گرفته. سپس در مورد ضرورت وجود کیوسک بانکی در ایران و درباره تاریخ این محصول بحث و مطالعه شده است. از آنجایی که در کیوسک بانکی هر دو قسمت سخت افزار و نرم افزار مهم است، در این پروژه نیز به هردو قسمت آن در دو فصل مجزا پرداخته شد. نتیجه فصل سخت افزار طراحی و نمونه عملکردی کیوسک بانکی بود. و حاصل فصل نرم افزار طراحی تعامل و واسط کاربر بوده است. سپس نرم افزار و سخت افزار ساخته شده مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت و با نمونه مشابه موجود یعنی دستگاه خودپرداز مقایسه شد، که در فصل آخر نتایج این مقایسه آورده شده است.
    Abstract
    Today is not the time for people to waste their time in the line in front of banks' counters. In Iran almost all of routine deals are in cash that means more and longer lines in front of banks' counters and more waste of time. Since the banking kiosk has not been used in Iran, it was tried to design both body and software interface to go one step forward. For establishing an interaction the first step is recognition of users and the way they think or act. The kiosk software was designed depending on this recognition, object oriented design, and UML diagrams. Since no interaction is reliable without assessment and examination we do a study to find out how our design works. At first, we investigate about the human perceiving, mind processing and performing. Then with Object Oriented method and, UML diagrams, the structure of software interface was specified. And when the prototype of interface and Kiosk was ready, the project was compared with an ATM to find out is our design has an improvement. 36 persons examine the kiosk and 31 persons examine the ATM with the age range between 18-32.