عنوان پایان‌نامه

آموزشیار قرآن کریم



    دانشجو در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "آموزشیار قرآن کریم" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    طراحی صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7759;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41019
    تاریخ دفاع
    ۱۲ اسفند ۱۳۸۷

    با توجه به روند رو به رشد جوامع در تمامی عرصه ها و لزوم تکنولوژی آموزش الکترونیکی برای جمعیت قابل توجه مسلمانان، وجود محصولی کمک آموزشی که به صورت صحیح و جامع، کتاب هدایت مسلمانان را ضمن حفظ محتوا و عدم تحریف، آموزش دهد، بیش از پیش احساس می گردد. اهداف طراحی اصولی محصول کمک آموزشی قرآن کریم، شامل مواردی همچون آموزش فرا زمانی و فرا مکانی، امکان تکرار پذیری آسان و خودآموزی همراه با نوآوری و خلاقیت در آموزش بود که برخلاف نمونه های موجود بازار، آموزش اصولی و بی نیاز از وجود رایانه را برای استفاده در گروه سنی مورد نظر به ارمغان آورد. در این مسیر، جهت پاسخ گویی به نیازهای کاربران، با روش QFD ، خواسته های گروه هدف، از نظر مشتری وزن دهی شد. در ادامه به الزامات فنی و مهندسی تبدیل گردید و پس از ایجاد ارتباط بین این دو ضرورت، در نهایت خصوصیات محصول، آشکار شد. سپس با سازماندهی افکار و پروراندن ایده های ذهنی، ضمن مشخص نمودن چشم اندازی برای آینده محصول، چگونگی های محصول هدف نیز مشخص شد و در طبقات مختلف جامعه براساس نیاز و قدرت خرید مشتری، طراحی در 3 کلاس مجزا با امکانات مختلف انجام گرفت. در تعیین چگونگی سه کلاس یاد شده نیازهای پایه ای، عملکردی و جذاب مدنظر قرار گرفتند تا محصول طراحی شده در هر یک از کلاس ها، پاسخ گوی گروه کاربران هدف باشد و بدین ترتیب تنوع انتخاب به طور مناسب در سه گروه یاد شده توزیع گردید.
    Abstract
    In consideration of growing trends of communities on all domains and necessity of electronic training technology to remarkable amount of Moslem communities, existence of training aids in the correct and comprehensive forms feels to be necessary for guide the Moslems from any distortion. The heading goals for principle designing of Koran training aids, including Training and easy reproduction possibility with self-training in companion with renovation and creativity can in contrary to market samples can present principle training benefits without computer at that contemplated age. In this cause, for responding to the needs of the users, by QFD method, the requirements of the object group is weighed and will turn into technical and engineering necessities and after linking these two needing, finally particularity of the yield shall become clear. Thus, by arrangement of thoughts and nurturing the conceptual idea, while future prosperity of product shall be cleared the nature of the objected yield shall be defined, and in the whole, a design in 3 classes and various capabilities will be accomplished for different class of community on the basis of their needs and their pocket. In determining the peculiarity of each class, the fundamental requirements, operational and attractive shall be consulted in a manner that the product be able to respond to the users at each class and in this way, variety of selection shall be distributable in three appropriate class in suitable manner.