عنوان پایان‌نامه

تدوین استراتژی های بازاریابی مبتنی بر اصول مدیریت ریسک



    دانشجو در تاریخ ۰۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تدوین استراتژی های بازاریابی مبتنی بر اصول مدیریت ریسک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    MBA- مدیریت عملیات
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 2760;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65074
    تاریخ دفاع
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    مسعود ربانی

    به منظور حفظ بقای سازمان ها، شرکت ها باید مشتریان را جذب و آن ها را حفظ کنند .در نتیجه بازاریابی و فروش حوزه ای است که در کلیه شرکت ها با اندازه های متفاوت، توجه زیادی را جلب کرده است. از سویی دیگر، مدیریت ریسک موضوع جذابی است که کاربردهای عملی در همه جنبه های زندگی و کسب و کار دارد این تحقیق به دنبال ارائه رویکردی می باشد که بر اساس آن بتوان استراتژی های بازاریابی را با توجه به شرایط موجود بازار و در نظر داشتن اصول و مبانی ریسک در ارتباط با ریسک‌های بازار تدوین کرد. در این تحقیق سه پرسشنامه طراحی می گردد که اهداف بازاریابی مهم با تحلیل SPSS از پرسشنامه اول استخراج می گردد. در پرسشنامه دوم میزان تأثیر معیارهای ریسک بر اهداف بازاریابی مهم با تکنیک دیمتل سنجیده می شود .خروجی پرسشنامه دوم، معیارهای ریسک تأثیرگذار برای هر هدف بازاریابی را نشان می دهد. در ادامه از تکنیک دیمتل به منظور تعیین روابط علی و معلولی بین اهداف بازاریابی استفاده می گردد که خروجی آن نقشه استراتژی اهداف بازاریابی می باشد. سپس با استفاده از منحنی عمر محصول، موقعیت استراتژیک محصول مورد مطالعه معین می گردد. با توجه به جایگاه محصول در منحنی عمر، استراتژی کلان بازاریابی مشخص می شود. با ملاحظه نقشه استراتژی اهداف بازاریابی و استراتژی کلان، یکسری استراتژی بازاریابی توسط محقق پیشنهاد می گردد. به منظور سنجش اعتبار استراتژی های پیشنهاد شده، پرسشنامه ای بین خبرگان و اعضای نمونه مورد مطالعه توزیع می گردد.در نهایت با استفاده از تحلیلspss پرسشنامه سوم استراتژی های بازاریابی مهم انتخاب می گردند. کلیدواژگان: استراتژی بازاریابی، مدیریت ریسک، ،نقشه استراتژی، تکنیک دیمتل
    Abstract
    In order to survive organizations, they should attract customers and retain them, thereby marketing and sales is a field that has attracted a lot of attention by all different sized companies. On the other hand, risk management is a fascinating subject that has practical applications in all aspects of life and business. This study seeks to provide an approach that could formulate marketing strategy according to market conditions and in consideration fundamental and risk principles associated with the risks of market. In this survey, three questionnaires are designed that important marketing goals derived from first questionnaire. In the second questionnaire, the amount effect of risk criteria on important marketing strategies is measured by DEMATEL technique. The result of second questionnaire shows effective risk criteria on each marketing goals. More DEMATEL technique is used in order to determine casual and effect relationships between marketing goals. The result of this analysis is strategy map of marketing goals. Then strategic position of case study product is given by product life cycle. According to position of product in life cycle, macro marketing strategy is determined. The researcher proposes set of marketing strategy respect to strategy map of marketing goals and macro strategy. In order to assess validity of proposed strategies, questionnaire is designed and distributed among professionals and members of target population. Finally important marketing strategies are determined by SPSS analysis of third questionnaire. Keywords: marketing strategy,risk management, strategy map, DEMATEL Technique