بررسی رابطه یادگیری سازمانی با انعطاف پذیری استراتژیک، استراتژی های رقابتی و عملکرد (مطالعه موردی: صنعت مواد شوینده)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66005
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- محمدرضا مالمیر
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- هدف و زمینه: هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر " بررسی رابطه یادگیری سازمانی با انعطاف پذیری استراتژیک، استراتژیهای رقابتی و عملکرد (مطالعه موردی: صنعت مواد شوینده)" است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر با استناد به روش جمع آوری اطلاعات(منابع کتابخانه ای ،اینترنت،اسناد و مدارک علمی ثبت شده در مراکز تحقیقاتی ) ،به لحاظ ابزاری، خوشه های نمونه گیری - میدانی و به لحاظ روش،توصیفی ، و به لحاظ هدف،کاربردی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 52 سوالی است. یافته های پژوهش: یافته های پژوهش به دو دسته نظری و تحقیقی استناد دارند. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارشناسان صنعت مواد شوینده فعال شاغل در تهران (شرکت پاکسان ، پاکنام، بهرنگ ، کیمیا ،پاک رخش،تولی پرس،رافونه)میباشند. از جامعه ی با تعداد 3251 نفر، 344نفر برآورد حجم نمونه شده است که به روش نمونه گیری تصادفی –خوشه ای –چندمرحله ای انتخاب شده و به وقیاس سنجشی پاسخ گفته اند بحث و نتیجه گیری: با استناد به تجزیه و تحلیل های آماری یافته ها نشان می¬دهد که آزمون فرضیه اصلی پژوهش، متغیرهای یادگیری سازمانی، انعطاف پذیری استراتژیک و استراتژیهای رقابتی بر عملکرد شرکت های مورد مطالعه تأثیر مستقیمی دارند. (p-value<5%) واژه های کلیدی: یادگیری سازمانی/ انعطاف پذیری استراتژیک/ استراتژیهای رقابتی / عملکرد/مطالعه موردی/صنعت مواد شوینده
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد