کنسرتو برای کلارینت در یک موومان و پرلود برای ارکستر زهی
- رشته تحصیلی
- آهنگسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11175;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74225;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11175;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74225
- تاریخ دفاع
- ۲۷ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- احمد حمیدیان
- چکیده
- چکیده توجه به فرمهای کلاسیک موسیقی از دیرباز تا امروز دغدغهی آهنگسازان بوده، تا جایی که آنتون وبرن آهنگساز پیشرو در موسیقی قرن بیستم با پایبندی به فرمهای گذشته به تصنیف آثار بزرگی پرداخت ولی در ساختار تغییراتی نیز ایجاد کرده است. به طور مثال سمفونی اپوس 21 از آنتون وبرن در یک موومان تصنیف شده است،که این مسأله با توجه به شرایط حاکم آن زمان صورت گرفته است. امروزه به دلیل پرهزینه بودن ارکسترها آهنگسازان جوان به تصنیف آثاری در فرمهای کلاسیک ولی در یک موومان پرداختهاند. کنسرتو کلارینت پیشرو با توجه به پایبندی به فرم کلاسیک و نگرش نو در ساختار اصلی سعی در ایجاد پیوندی بین سنت و مدرنیته داشته است.
- Abstract
- Abstract Concerning the classical forms of music has been a concern of composers from long ago; as far as Anton Webern, the leading composer of the twentieth century with a commitment to music forms of the past has composed great works but he has created some changes in its structure. For example, symphony op.21 from Anton Webern is composed in a movement, which is done according to the circumstances of the time. Today, in a cause of being costly orchestras, young composers have composed works in the classical form but in a movement. Leading clarinet concerto with the respect to adherence to classical form and a new attitude in the original structure had attempted to establish a link between tradition and modernity. Key word: Anton Webern, Symphony op.21, Concerto, Modernity.