مطالعه ی استراتژی تصویرسازی برنامه ترکیبی(به خانه برمی گردیم) از سبک زندگی خانواده ایرانی
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65854
- تاریخ دفاع
- ۲۰ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- سارا مومنی
- استاد راهنما
- محمد ابویی اردکان
- چکیده
- چکیده: مقاله به تطبیق استراتژی های سیما با آنچه که در عمل، تولید و پخش می شود، می پردازد. این تطبیق درحوزه ی موضوعی «سبک زندگی خانواده ایرانی» در برنامه ترکیبی «به خانه بر می گردیم» با استراتژی های سیمای جمهوری اسلامی ایران، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است. به دلیل گستردگی موضوعی سبک زندگی، برای استخراج دقیق استراتژی های مربوط به سبک زندگی، مطالعه ی وسیعی بر روی نظریه ها و مباحث مربوط با سبک زندگی انجام شده و ماحصل آن، تدوین ابعاد سبک زندگی خانواده ایرانی است که با کمک روش سنجش سبک زندگیAIO ، ابعاد سبک زندگی خانواده ایرانی را به دست داده است. مقاله با روش تحلیل گفتمان برنامه ترکیبی «به خانه برمی گردیم» و همچنین با استفاده از طرح تدوین شده برای سبک زندگی خانواده ایرانی و مصاحبه با عوامل برنامه، شکاف میان استراتژی ها و آنچه را که در عمل در برنامه های تلویزیونی(مانند برنامه ترکیبی به خانه برمی گردیم» اجرا می شود، مطالعه کرده است. در نهایت راهکارهایی برای این مسئله ارائه شده است. مفاهیم کلیدی: استراتژی رسانه، سبک زندگی، بازنمایی، تحلیل گفتمان، برنامه ترکیبی
- Abstract
- Abstract The present paper is going to present the implementation TV Strategy in Programs produced. This research studies “Iranian family lifestyle” in TV program “we are coming to home” with the Islamic Republic of Iran Broadcasting strategies. Due to Extension the concept of lifestyle, to extract the exact strategies related to lifestyle, it has been done widely study on theories and issues related with life style. It has been codify “Iranian life style dimension” with utilization measurements method AIO.In addition to extract Iranian lifestyle dimension, this paper used Discourse Analysis method and demonstrate the gap between strategies and produced programs. Finally, solutions to this problem have been proposed. Key words: lifestyle, media strategy, media management, television, representation, discourse analysis