عنوان پایان‌نامه

رابطه بین تفکر استراتژیک مدیران استانی بانک ملت با عملکرد سازمانی شان



    دانشجو در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه بین تفکر استراتژیک مدیران استانی بانک ملت با عملکرد سازمانی شان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75147;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75147
    تاریخ دفاع
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    نگین باقری
    استاد راهنما
    مسعود کیماسی

    کارایی، اثربخشی و بهبود عملکرد از مهمترین اهداف یک سازمان محسوب می شود و هر سازمانی سعی در تقویت این ستاده ها از طرق گوناگون دارد، قبل از سرمایه گذاری در هر زمینه ای تا حد ممکن باید از موثر بودن آن اطمینان حاصل کرد، بنابراین برای تقویت عملکرد و نیل به اهداف باید عوامل مرتبط و تقویت کننده آن شناسایی گردد. از آن‌جا که رویکردهای مدیریت و تفکر استراتژیک، به مدیران کمک می کند تا در شرایط رقابتی به خوبی فرصت ها را تشخیص داده و از آن ها بهره برداری کنند و در نقطه مقابل با شناسایی و اجتناب از تهدیدات، تبعات منفی آن بر روی سازمان را به حداقل ممکن کاهش دهند، می‌توان ازعان داشت که تفکر استراتژیک یکی از عوامل تأثیرگذار بر عملکرد سازمانی به شمار می رود. هدف این پژوهش شناسایی ارتباط بین تفکر استراتژیک و بهبود عملکرد در بانک ملت است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. در جمع آوری اطلاعات مربوط به تفکر استراتژیک از پرسشنامهء محقق ساز و اطلاعات مربوط به عملکرد از اسناد موجود در بانک ملت استفاده شد. پرسشنامه بر اساس مطالعات تئوریکی و طیف پنج گزینه ای لیکرت تهیه شد. روایی محتوایی پرسشنامه از نظر اساتید و کارشناسان مثبت ارزیابی گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به میزان 916/0 محاسبه شد. با استفاده از آمار توصیفی و روش های استنباطی (آزمون ضریب همبستگی و تحلیل مسیر) اطلاعات تجزیه و تحلیل شد. نتایج به¬دست آمده از این تحقیق نشان داد که ارتباط معنی‌داری بین تفکر استراتژیک و بهبود عملکرد وجود دارد، این رابطه مثبت می‌باشد.
    Abstract
    Efficiency, effectiveness and performance are the most important goals of an organization and any organization trying to strengthen this results with numerous different ways, before investing in any field, should be ensure of their effectivness as much as possible, so, to boost performance and achieve the objectives, should be identified its related and strengthen factors. Since strategic management and thinking approaches, help managers to identify the opportunities in competitive situations and exploitation of them, and, in contrast, reduce the dire consequences of threats on the organization to minimum, by identify and avoid of them. may, We can acknowledge that strategic thinking is one of the effective factors on organizational performance. The purpose of this study was to identify the relationship between strategic thinking and improve the performance of the Mellat Bank. This program is a practical purpose, it is descriptive.For Data collection about Strategic thinking used of questionnaire prepared by the researcher and about performance used of organizational documents. Questionnaires based on theoretical studies and were Likert five options. Validity of the questionnaire was positively evaluated in terms of academics and experts. The reliability of the questionnaire using Cronbach's alpha coefficient was calculated at the rate of 0/916. Using descriptive statistics and inferential methods (correlation and path analysis), data were analyzed. The results of this study showed that there was a significant relationship between strategic thinking and improve performance, the relationship is positive.