عنوان پایان‌نامه

مدلسازی عددی دو فازه آب شستگی در پایین دست پوشش های حفاظتی



    دانشجو در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مدلسازی عددی دو فازه آب شستگی در پایین دست پوشش های حفاظتی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس یک فنی شماره ثبت: 2027;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67183
    تاریخ دفاع
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    فرزین رافعی
    استاد راهنما
    سیدپیمان بدیعی

    در این تحقیق، با اعمال اصلاحات لازم در یک مدل موجود دوفازه دو بعدی قائم که با هدف شبیه‌سازی انتقال رسوب توسعه یافته بود، مدلی جامع‌تر با قابلیت محاسبه تغییرات مورفولوژیک بستر و آب‌شستگی ایجاد شده است. سپس از مدل مذکور در شبیه‌سازی فرآیند آب‌شستگی در پایین‌دست پوشش‌های حفاظتی استفاده شد. در ادامه و با هدف ارزیابی عملکرد مدل نتایج بدست آمده از آن با نتایج ارائه شده توسط آمودری(2009) مقایسه گردید. در مجموع نتایج قابل قبولی از شبیه‌سازی عددی انجام شده بدست آمده است. در هر مورد ازشبیهسازی‌ها، نقاط قوت و ضعف مدل ریشه یابی و ارزیابی شده است. در راستای ایجاد قابلیت محاسبات مورفولوژیک و آب شستگی در مدل انتقال رسوب موجود اصلاحات تکمیلی به شرح زیر صورت گرفته است:: • اصلاح برخی اشتباهات در مدل موجود که به دلیل عدم تاثیر در شبیه سازی انتقال‌رسوب مورد غفلت واقع شده بود • اعمال تغییرات لازم در الگوریتم شکاف زمانی با توجه به اصلاحات صورت گرفته • یافتن شرایط برپایی مناسب برای مدل جهت صحت‌سنجی نتایج
    Abstract
    In this study, an existing two dimensional vertical two-phase sediment transport model is modified to obtain a more comprehensive model with the ability to calculate bed level morphological variations and scouring. The modeld was then applied to simulate scouring phenomena downstream of an apron. The performance of the model is evaluated by comparing its results with a similar numerical simulation reported in the literature. An overal convincing performance was obtained. The strengths and weaknesses of developed model has been discussed. Along the line of enhancing the capabilities of the existing model to include the capbilities of scouring simulations, following modifications were implemented: • Corrections of some bugs in the model which were neglected because of not having any effect on pure sediment transport simulations. • Applying necessary changes in time splitting algorithm to include bed level changes. • Finding a proper setup to verify the results of simulations.