عنوان پایان‌نامه

سنجش سطح تعالی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور براساس مدل الماس تعالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "سنجش سطح تعالی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور براساس مدل الماس تعالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67152
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    منوچهر انصاری

    هدف از پژوهش حاضر سنجش سطح تعالی سازمانی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی با به کارگیری مدل الماس تعالی می باشد. در این پژوهش پس از مطالعه ی ادبیات و بررسی پیشینه ی تحقیق درباره ی مدل الماس تعالی، از پرسش نامه ی استاندارد مدل الماس تعالی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد . جامعه آماری این تحقیق 60 نفر از مدیران و کارشناسان کلیدی معاونت هزینه و خزانه داری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد که پس از نمونه گیری 40 نفر از آنها مورد پرسش واقع شدند . نتیجه تحقیق نشان داد که معیارهای اولویت دار برای اقدام در این معاونت به ترتیب عبارتند از: کارکنان ،رهبری، فرهنگ سازمانی، مدیریت اطلاعات و مشتری گرایی . براین مبنا و براساس تحلیل های مدل الماس تعالی در نهایت آسیب های سازمانی در معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در وزارت امور اقتصادی ودارایی به ترتیب زیر شناسایی شدند: 1- عدم همسو کردن اهداف فردی با اهداف سازمان2- عدم تشویق افتخار به خدمت در سازمان در بین همکاران 3- عدم برنامه ریزی جهت شناخت نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدها 4- عدم جذاب ساختن تسهیلات فیزیکی سازمان 5- عدم ترویج عشق و علاقه به مشتری در سازمان 6- عدم ارائه تسهیلات لازم به کارکنان برای مرتب نگه داشتن ظاهر شان 7- عدم تشویق کارکنان به ارائه خدمات بطور صحیح 8- عدم دخالت دادن مشتریان در طراحی خدمت 9- عدم تنظیم روابط بین کارکنان 10- عدم حل تعارضات سازمانی 11- عدم غنی سازی مشاغل 12- عدم حمایت از کارکنان سازمان 13- عدم تشویق کارکنان به خلاقیت فردی در اجرای استراتژی 14- عدم ایجاد انگیزه در کارکنان برای کارو تلاش بیشتر 15- عدم الزام رهبر به اعطای استقلال به کارکنان 16- عدم الزام رهبر به ایجاد الگوی ارتباطی همه جانبه در سازمان 17- عدم الزام رهبر به اعطای قدرت تصمیم گیری به کارکنان 18- عدم الزام ارائه خدمت ماوراء انتظارات مشتری 19- عدم تسهیل شرایط برای تفویض اختیار به کارکنان20- عدم تسهیل کسب اطلاعات راجع به فرصتهاو تهدیدات محیطی21- عدم ایجاد جذابیت در مشخصه های خدمت 22- عدم تبدیل شدن مشتری به یکی از عناصر اساسی در تجدید ساختار و فرایندها
    Abstract
    The purpose of this research is to evaluate the corporate excellence of the Department for Financial Supervision and Treasury Affairs in the Ministry of Economic Affairs and Finance using the Excellence Diamond Model. After literature review and considering the history of research on the Excellence Diamond Model, the standard EDM questionnaire was used to collect data. The statistical society of the research consists of 60 of the directors and key employees of the Ministry, 40 of whom were questioned after sample taking. The results of the research show that the main priorities in this department are: staff, leadership, corporate culture, data management and customer focus. Based on this and on the analysis of the EDM, the harms of the department were identified: 1. Not matching individual goals with the organization’s goals 2.Not encouraging the sense of pride in serving 3.Lack of planning for the recognition of points of weakness and strength 4.Not making the physical facilities of the organization attractive 5.Not promoting sympathy with customers 6.Not providing sufficient facilities for the staff to maintain their good appearance 7.Not encouraging staff to provide decent services 8.Not involving the customers in service design 9.Not regulating the relations between staff members 10.Not solving corporate conflicts 11.Lack of job enrichment 12.Lack of employee support 13.Not encouraging individual creativity 14.Providing no incentives for more effort 15.Leadership’s lack of commitment to giving the personnel independence 16.Leadership’s lack of commitment to creating a comprehensive communication pattern 17.Leadership’s lack of commitment to giving the personnel decision making power 18.Lack of commitment to providing services beyond the customer’s expectations 19.Not paving the way for giving the personnel more power 20.Not facilitating collection of data concerning environmental threats and opportunities 21.Not making the characteristics of service attractive 22.The customer not being a main factor in renovations and reformations