مطالعه مصرف رسانه¬های رسمی و غیر رسمی؛ و سبک زندگی جوانان (بارویکرد: اوقات فراغت، مد، ارتباط با جنس مخالف)
- رشته تحصیلی
- مطالعات فرهنگی ورسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65938;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4747
- تاریخ دفاع
- ۱۴ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- مریم فرخ زاد
- استاد راهنما
- مسعود کوثری
- چکیده
- این پژوهش به مطالع? مصرف رسانههای رسمی و غیر رسمی و اهمیت آن در سبک زندگی نوجوانان و جوانان میپردازد. مؤلفههای سبک زندگی در این پژوهش عبارتند از: نحو? گذران اوقات فراغت، نحو? پوشش دختران و مد و ارتباط با جنس مخالف که در ارتباط با مصرف رسانههایی چون تلویزیون ملی، ماهواره و اینترنت میباشد. در تحقیق حاضر، از رویکرد تحقیق کیفی و تکنیک مصاحبه عمیق استفاده شده است و تعداد نمونههای این پژوهش، 30 نفر از جوانان (25-15) ساله شهرستان نوشهر میباشند. در این تحقیق از نمونه گیری نظری و نمونه گیری گلوله برفی به طور همزمان استفاده شده است. همچنین دادههای گردآوری شده از طریق روش تحلیل موضوعی یا تماتیک، مورد تحلیل قرار گرفته اند. یافتههای این پژوهش نشان میدهند که بی اعتمادی و دلسردی به رسانه ملی موجب گرایش نوجوانان و جوانان به رسانههای غیر رسمی شده است و رسانههای غیر رسمی به طور غیر مستقیم و به آرامی بر سبکهای فراغتی، نگرشها و الگوهای رفتاری و اعتقادی آنان اثر گذاشته و سبب تحولات و تغییراتی در سبک زندگی نوجوانان و جوانان شده است.
- Abstract
- ندارد