عنوان پایان‌نامه

اثر بخشی مشاوره گروهی راه حل محور برخود-تنظیمی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دبیرستانی



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اثر بخشی مشاوره گروهی راه حل محور برخود-تنظیمی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دبیرستانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مشاوره مدرسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74312;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2428;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74312;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2428
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    دانشجو
    آرش مرادیان
    استاد راهنما
    منصوره حاج حسینی

    پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر مشاوره گروهی راه‌حل محور بر خود-تنظیمی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر دبیرستانی شهرستان مهران انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی و بر اساس طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون، با گروه گواه بود و جامعه آماری پژوهش عبارت بود از دانش آموزان پسر دبیرستان‌های شهرستان مهران که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای تعداد 40 نفر از دانش‌آموزان که در پرسشنامه خود –تنظیمی میلر و براون و سیاهه شخصیتی کالیفرنیا پایین‌ترین نمرات را کسب کرده بودند انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. تحلیل داده‌ها با استفاده از تحلیل کوواریانس صورت گرفت و نتایج نشان داد که مشاوره گروهی راه‌حل محور بر خود- تنظیمی و سازگاری اجتماعی اثر مثبت و معناداری داشت. بر این اساس می‌توان گفت مشاوره گروهی راه‌حل محور می تواند به بهبود خود-تنظیمی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان کمک کند. کلید واژگان: آموزش گروهی راه‌حل محور، خود-تنظیمی، سازگاری اجتماعی
    Abstract
    This study intends to the study of the effect of Solution-focused group consultation on Self-regulated and Social adaptation of male students of high Schools of Mehran city. The research is quasi- experiment and based on pre- test and post- test Design. The population of present study Consists of Students of High school of Mehran city were educating in curriculum year 1393-94. A sample of 40 persons was selected through multi-stage random sampling method that have get lowest scores and devided into experimental and evidence groups . In Order to measure the research variables, miller-brown self-regulated and California personality questionnaires were used. Data Analysis with using co-variance Analysis was done .Research findings show that Solution-focused group consultation has a positive and significant effect on Self-regulated and Social adaptation. Keywords: Solution focused group consultation، Self-regulated، Social adaptation