عنوان پایاننامه
بررسی تصویرسازی در پروژهای اینفوگرافیک(Information Graphic) ع:تصویرسازی شمایلی در پروژه اینفوگرافیک ، آموزش ریاضی (با توجه به نتایج بدست آمده در پایان نامه)
- رشته تحصیلی
- تصویرسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11036;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72771;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11036;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72771
- تاریخ دفاع
- ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- سمیرا پورخلیل ممقانی
- استاد راهنما
- محمدعلی بنی اسدی, مصطفی اسدالهی
- چکیده
- چکیده ما در جهانی زندگی میکنیم که پیوسته در حال تغییر است و در نتیجه یافتن شیوههای جدید برقراری ارتباط، نیازی ضروری است. این ویژگی بر روش فکر کردن و نحوه برقراری ارتباط هر یک از ما تأثیر مستقیم گذاشته است. ما در حال حاضر در تلاش برای یادگیری و به اشتراک گذاری اطلاعاتی هستیم که جهان ما را آکنده است. سیل این اطلاعات برای استفاده باید پردازش شوند که به این منظور، روشهای جدید ارتباطات نیازی ضروری است. اینفوگرافیک در خط مقدم این تفکر قرار دارد، ارائهی بصری اطلاعات به روش اینفوگرافیک میتواند با اهداف و شیوههای بصری متفاوت صورت پذیرد. هدف این تحقیق تلاش برای رفع ابهام در فرآیند انتخاب شیوهی مناسب برای تصویرسازی اطلاعرسان است. بخشهایی که در این تحقیق به آن پرداخته شده است، توجه به سطح ادراک و توانایی مخاطب در برقراری ارتباط است. با طرح مسألهی اهداف تجسم؛ مخاطب و محتوا بهعنوان دو رویکرد در داستانسرایی بصری مورد بررسی قرار گرفتهاند؛ روایت طرح اینفوگرافیکی و تبادل اطلاعات براساس اهداف تجسم، شیوههای ارائه، محتوا و مخاطب مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت انتخاب لحن کاملاً تصویرسازانه( کتابهای اطلاعات) یا کاملاً گرافیکی( اینفوگرافیکهای کمی) و یا با لایههایی مشترک از تصویرسازی و گرافیک در پروژههای ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته است.
- Abstract
- We live in a world that is permanently in transformation and modification; therefore, it is necessary to find new ways of communication. This has really influenced our thoughts and also the ways we communicate. Now, we keep trying to learn and share all these surrounded information, however this massive data has to be processed for being practical. Thus, new ways of communication are needed. Infographic is stayed as the pioneer for this reason; visual presenting of information via infographic could be used by different targets and in different styles. The intention of this study is to demystify and elucidate the process of selecting the appropriate style for information illustrating. But in this study, the most important and distinguished subject is the audience cognition and so his or her ability to communicate. Speaking up the targets of visualizing, the audience and the content have been studied as approaches for visual story telling; the story of an infographic design and transmitting information based on the aims of visualization have also been studied; the same study is done on presenting styles, content and audience. Finally, introducing different projects we have explained choosing a presentation style such as illustration (information books), graphics (quantitative infographic) or a subset of illustration and graphics held in common.