عنوان پایاننامه
بررسی اولویت عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند در مدل آکر در شرکت های زیرمجموعه هلدینگ های مالی(مورد مطالعه:شرکت مالی و سرمایه گذاری سین)
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1043;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75150
- تاریخ دفاع
- ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- مصطفی شهریاری
- استاد راهنما
- مهرداد استیری
- چکیده
- ارزش ویژه برند از جمله مفاهیمی است که با وجود تحقیقات فراوان در ادبیات بازاریابی جهان پیرامون آن، در ادبیات بازاریابی کشور و به خصوص صنعت مالی مغفول واقع شده است. در تحقیق فعلی با بهره گیری از مدل ارزش ویژه برند آکر که می توان گفت مطرح ترین مدل در این حوزه است، در هلدینگ مالی سرمایه گذاری سینا وضعیت شرکت های بیمه سینا، لیزینگ سینا و بهگزین بورس در ابعاد مختلف ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار می گیرد. بدین منظور برای مشخص شدن وضعیت فعلی هرشرکت از منظر مشتریان، تفاوت هر بعد در شرکت های مختلف و همچنین اهمیت هر بعد از منظر مشتریان خبرگان، به ترتیب از آزمون های تی یک نمونه ای، واریانس یک طرفه و تحلیل سلسلسه مراتبی با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Expertchoice استفاده شده است. نتایج مشخص ساخت که رتبه ابعاد ارزش ویژه برند در شرکت های مختلف متفاوت بوده و در مجموع کیفیت برند قوی ترین و آگاهی از برند ضعیف ترین بعد ارزش ویژه در هلدینگ سینا است. همچنین تحلیل واریانس مشخص ساخت که رتبه ابعاد در شرکت های مختلف با یکدیگر اختلاف معنادار داشته و متفاوت هستند. از منظر خبرگان نیز کیفیت برند و وفاداری به برنددر دو شرکت بیمه سیناوکارگزاری بهگزین لیزینگ سینا با اهمیترین و در شرکت بورس بهگزین لیزینگ سینا عوامل کیفیت و آگاهی مهمترین عوامل تشخیص داده شدند.دومین عامل با اهمیت تلقی شده است. در نهایت پیشنهادات مدیریتی، پیشنهادات برای تحقیقات آتی به همراه محدودیت های تحقیق در فصل 5 ارائه شده است.
- Abstract
- pioneer companies. The key of management and brand development is to identify and comprehend advantages customers are looking for. Due to overlook of this concept in financial industry, in this study with use of Aaker brand equity model in Sina investment holding, the condition of sub-companies namely Sina insurance, Sina leasing and Behgozin broker has been evaluated in different dimensions. In this regard, for evaluation of current status of the company from perspective of customers, the difference of each dimensions in different companies and also the importance of each dimension, we used t-analysis, one-way ANOVA and AHP with use of SPSS and Expert-choice software. Results showed that ranking of dimensions of brand equity is different in different companies and brand quality is the strongest and brand awareness is weakest dimensions in total. Moreover, analysis of variance showed that the ranking of dimensions in different firms are different. From expert point of view, brand quality in insurance and leasing companies is the most important and in Broker Company is the second most important dimension. Finally, managerial implications, recommendations for future research with research limitations are presented in the final chapter