عنوان پایاننامه
اجرای آواز افشاری و طراحی برای چند صدایی موسیقی ایرانی با رویکرد تحلیلی به ساختار مدال آواز دشتی
- رشته تحصیلی
- نوازندگی ساز ایرانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11536;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78019;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11536;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78019
- تاریخ دفاع
- ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
- دانشجو
- کاوه پیمان
- استاد راهنما
- هومان اسعدی, داریوش پیرنیاکان
- چکیده
- موضوع این پایان نامه در دو فصل شرح داده شده است. فصل اول به تجزیه و تحلیل و بازشناسی ساختار آواز دشتی می پردازد. در این راستا از منظر پدیدارشناختی به وضعیت مدال و چگونگیِ ایفای نقش درجات پرداخته شده است. سه درجه ی اصلی خاتمه، شاهد و ایست موقت با توجه به ردیف های موجود و اجرای اساتید معتبر گذشته استخراج شده است. در قسم دوم با استناد به فصل اول، نغمههای مستخرج به عنوان نت های تشکیل دهنده ی آکورد پایگی دشتی در نظر گرفته شده اند.
- Abstract
- The subject of this thesis is described in two seasons. The first chapter deals with the analysis and recognition of Dashti. In this context, the role of phenomenological perspective on the situation modals and degrees will be discussed. The main level of the end of Tuesday, according to the row Pause existing control and enforcement of authentic masters of the past have been extracted. In the second part, based on the first chapter, notes that make up the chord melodies extracted as plain coordination have been considered.