عنوان پایاننامه
سنجش میزان رضایت مندی معلمان و دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر اراک از وضعیت مدارس هوشمند بر اساس تکنیک خدمات مشتری سروکوال
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72909;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72909;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2415;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2415
- تاریخ دفاع
- ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- بهزاد طاهری
- استاد راهنما
- محمد جوادی پور
- چکیده
- چکیده هدف پژوهش حاضر سنجش میزان رضایتمندی معلمان و دانش آموزان دوره متوسطه اول شهراراک از وضعیت مدارس هوشمند براساس تکنیک خدمات مشتری "سروکوال" می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی،ازنظر نوع پیمایشی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی می باشد. جامعه آماری پژوهش فوق شامل کلیه معلمان و دانش آموزان مدارس هوشمند مقطع متوسطه اول می باشد. تعداد کل دبیران 120 نفر و تعداد کل دانش آموزان 3256 نفر می باشد. حجم نمونه بدست آمده برابر است با تعداد دانش آموزان 331 نفر و تعداد دبیران 93 نفر. روش نمونه گیری، خوشه ای چند مرحله ای می باشد.ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش ، پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات (سروکوال) می باشد. در این پژوهش برای توصیف داده ها از آمار توصیفی و برای تحلیل آنها از آمار استنباطی استفاده شده است .جهت توصیف متغیرهای تحقیق از جمله میزان انتظارات وادراکات ازابعاد پنجگانه مدل سروکوال درقالب جدول ونمودارازآمار توصیفی استفاده شده است.در آمار استنباطی جهت بررسی تفاوت بین میانگین¬های انتظارات و ادراکات آزمودنی¬ها از آزمون ویل کاکسون و جهت بررسی فرض نرمال بودن توزیع متغیرها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و همچنین به منظور بررسی تفاوت بین میانگین¬های انتظارات و ادراکات معلمان بر اساس جنسیت از آزمون Uمان-ویتنی استفاده شده است.یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد تفاوت بین انتظارات وادراکات معلمان ودانش آموزان از خدمات مدارس هوشمنددر همه ابعاد معناداراست. بدین صورت که انتظارات آنها بالاتر از ادراکات آنان می¬باشد؛این یعنی معلمان ودانش آموزان از خدمات ارائه شده توسط مدارس هوشمند رضایت چندانی ندارند. واژگان کلیدی: رضایتمندی، مدرسه هوشمند، سروکوال، کیفیت خدمات، معلمان، دانش آموزان
- Abstract
- Abstract This research aims to measure the satisfaction of Arak high school teachers and students from the quality of smart school services according to"servqual"Model. The present research method is applied with regard to its goals and a surveying method is used with regard to the type and is descriptive with according tothe method of gathering information. The statistical population of this investigation includes all the teachers and students of smart high schools. The number of teachers is120 and the number of students is3256. The statistical sample of students and teachers is 331 and 93 respectively. The multistage cluster sampling method is used in this research. The data collected through standard "servqual" questionare. For describing data descriptive statistics is used and for analyzing data inferential statistics is used.Descriptive statistics is used for describing research variables including expectations and perceptions from five dimentions of Servqual Model using tables and diagrams.in referential statistics.Wilcoxon test is used for checking the difference between the average of expectations and perceptions of variables and Kolmogrov-Smirnov test is used for checking the assumption of normality of variable distribution and Mann-whitney U test is used for checking the difference between the average of expectations and perceptions of teachers based on sex.The findings of this research showed that the difference between exceptions and perceptions of students and teachers from smart school services is significant in all dimentions . It means their expectation is beyond their perception; the result is that teachers and students are not satisfied with the services of smart schools. Key words: satisfaction, smart school, servqual, service quality, teachers, students